12 ian. 2020 | 08:55

Mercedes are mașina viitorului pe care nu o s-o vezi niciodată în România

ACTUALITATE
Mercedes are mașina viitorului pe care nu o s-o vezi niciodată în România

Mercedes e un nume uriaș în industria auto, iar modelele premium sunt doar pentru cei cu bani. Recent, a venit cu un concept inspirat din filmul Avatar, pe care poate că ți l-ai dori, dar n-ai cum să-l ai.

Mercedes a venit anul acesta la CES cu un concept extrem de futurist, dar inspirat din…trecut. Mai exact, un model autonom care e inspirat din celebrul film Avatar, regizat de James Cameron în urmă cu peste un deceniu. E o mașină care arată ca din viitor și pe care, cel mai probabil, nu o s-o vezi niciodată lansată în producția de serie.

Dar tehnologiile de pe ea sunt spectaculoase și oferă câteva indicii despre ce vei găsi pe următoarele modele Mercedes, fie ele autonome sau doar electrice.

Cum arată modelul Mercedes inspirat din Avatar

Modelul poartă numele de Mercedes-Benz Vision AVTR și a fost prezentat, zilele trecut, în Las Vegas.  Modelul unic este spectaculos: are un motor electric extrem de puternic și dezvoltă o autonomie de peste 700 de kilometri.

Mașina nu are volan și, după cum insistă germanii și regizorul James Cameron, are în centru o consolă care recunoaște inclusiv bătăile inimii ale pasagerului și respirația sa. Tocmai pentru a oferi o experiență cu adevărat interactivă. Deși tehnologia nu este extrem de clară în prezent, funcțiile biometrice în mașini pot exista. Hyundai a introdus recent senzori biometrici în SUV-ul Santa Fe lansat în 2018.

Sistemul îi permite șoferului să-și pornească mașina sau să-și ajusteze scaunul și oglinzile prin intermediul amprentei. Bateria de pe Vision AVTR are la bază un material denumit grafen, despre care se spune că ar putea revoluționa totul. E cel mai puternic material din lume și a fost descoperit relativ recent, în 2004.

Cercetătorii au stabilit deja că bateriile electrice fabricate din grafen se încarcă de 12 ori mai repede decât cele litiu-ion, care sunt folosite acum pe majoritatea modelelor electrice. Totuși, nicio baterie care conține acest material nu se regăsește acum pe piață.