Facebook face concurență Amazon, eBay și, implicit, eMag: cum se va transforma în magazin online
Deși integra de ceva timp o funcție similară cu OLX pentru comerț online între oameni obișnuiți, Facebook se pregătește să devină un magazin online serios, similar cu Amazon, eBay sau eMag.
Cea mai nouă funcție la care lucrează inginerii Facebook vizează transformarea platformei într-un mare magazin online. Zuckerberg speră să profite de toate informațiile pe care le are despre cei 2,6 miliarde de utilizatori în favoarea producătorilor de diverse produse, dintr-o varietate foarte mare de domenii.
Nu se știe exact ordinea țărilor în care va fi disponibil serviciul, dar se pare că va intra în concurență directă cu Amazon sau eBay, conform unui raport apărut în Financial Times. Serviciul „Facebook Shops” le va permite firmelor care comercializează produse să creeze magazine digitale pe Facebook sau Instagram, funcţia fiind facilitată prin colectarea de informaţii despre ce vor membrii reţelei de socializare online.
La fel ca într-un magazin online uzual, utilizatorii Facebook vor putea căuta într-o bază masivă de produse. Vor avea posibilitatea să intre în contact direct cu comercianții prin mesaje și, dacă este cazul, vor putea negocia. În unele cazuri, produsele vor putea fi cumpărate direct. Mark Zuckerberg a detaliat noul său plan într-un interviu acordat Financial Times și a explicat cât se poate de senin că acesta este un proiect mai vechi pe care îl avea. În schimb, a accelerat planurile pentru ca noul serviciu să profite de creşterea exponenţială a comerţului online în contextul pandemiei.
Fără să surprindă pe nimeni, Zuckerberg a insistat pe faptul că datele utilizatorilor vor fi utilizate în scopul îmbunătățirii serviciului de publicitate. „Dacă cineva accesează un magazin prin aplicaţia noastră sau dacă a cumpărat ceva, vom vedea acest lucru şi sperăm să folosim aceste date pentru a oferi recomandări mai bune pentru lucruri de care ar fi interesat în viitor”, a explicat Zuckerberg.
Aplicaţia Facebook Shops va ajuta companiile „să definitiveze conversia şi tranzacţiile de vânzări mai frecvent cu o rată mai mică de refuz”, a subliniat Zuckerberg. Acest lucru se va traduce în oferte mai multe pentru publicitate online. În prima fază, serviciul va fi limitat la producători din SUA și Europa Occidentală, pentru că posibilitatea verificării comercianților este mai facilă.