Drama producătorilor de mașini de lux: ce au făcut Aston Martin și Rolls Royce în 2019

Drama producătorilor de mașini de lux: ce au făcut Aston Martin și Rolls Royce în 2019

Începutul de an este o perioadă a statisticilor. Apar foarte multe studii legate de performanța unor giganți pe anul care tocmai s-a încheiat. De această dată, este vorba de Rolls Royce și Aston Martin.

Aston Martin este un brand foarte popular la nivel global, mai ales datorită faptului că James Bond și-a făcut o tradiție din a conduce creațiile producătorului britanic. Din păcate, acel marketing agresiv nu se mai reflectă de mult timp în vânzări, iar 2019 a fost un an dezastruos pentru creatorul de autoturisme de lux.

Scăderea încasărilor din 2019 comparativ cu anul anterior a fost de aproximativ 50%. În timp ce în 2018 Aston Martin s-a bucurat de livrări în valoare de 247 de milioane de lire sterline, anul care abia s-a încheiat a generat între 130 și 140 de milioane de lire. Analiștii au avut de mult timp un pronostic pesimist pentru 2019, dar estimările erau de 196 de milioane de lire, nu 130 de milioane.

În final, situația financiară a companiei britanice este una foarte pesimistă. După primele nouă luni ale anului trecut, avea deja pierderi înainte de taxe de 92 de milioane de lire, se arată într-un raport al The Guardian. Printre pretextele pentru această situație, producătorul invocă un declin de 7% al vânzărilor cu ridicata – mașinile vândute prin alți dealeri – până la 5.809. La acestea, se adaugă o creștere a costurilor de marketing și o scădere a prețurilor medii de vânzare datorate unei orientări spre mașina sport cu două locuri Vantage, cea mai ieftină la 120.900 de lire.

De partea cealaltă a baricadei, Rolls Royce o duce grozav, deci clar există bani în piață. Aston Martin nu are însă o aură atât de puternică de lux, comparativ cu concurența. De exemplu, Rolls- Royce Motor Cars tocmai a anunțat cele mai mari vânzări anuale din 116 ani de istorie. Poate că e timpul pentru un alt ocupant al scaunului șoferului la Aston Martin?”, a explicat Russ Mould, director de investiții la Aj Bell.

Rolls Royce a avut un record de vânzări în 2019. Acestea au fost cu 25% mai mari decît în 2018, iar producătorul demonstrează că n-a fost atins de problemele care bântuie în industria auto. A vândut 5.152 de mașini (față de 4.107 în anul precedent), cele mai multe din cei 116 ani de când Charles Rolls și Henry Royce au făcut echipă ca să creeze și vândă automobile. Ca un detaliu interesant, Rolls-Royce a raportat că vânzările au crescut în toată lumea, fără excepție. Cererile cele mai mari au fost în America de Nord, China și Europa. În același timp, a fost „o creștere semnificativă” a vânzărilor și în Regatul Unit – ilustrând că Brexitul nu a afectat la niciun nivel încrederea generoșilor clienți ai brandului de lux.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI