De ce e mai ieftin să-ți cumperi mașină electrică față de una pe benzină sau motorină

De ce e mai ieftin să-ți cumperi mașină electrică față de una pe benzină sau motorină

Mașinile de familie alimentate electric presupun mai puține costuri de întreținere și de utilizare decât echivalentele lor cu alimentare cu combustibili fosili.

Un studiu recent a descoperit că mașinile electrice obișnuite de dimensiuni medii ar putea fi mai ieftin de întreținut cu 131 lire pe lună – puțin peste 700 de lei – decât cele cu motor cu combustie.

Cu toate acestea, mașinile electrice mici au rămas mai scumpe decât echivalentele lor de combustibil fosil, însă decalajul în costurile de proprietate se atenuează în termen de patru ani.

Avantajul financiar al deținerii unei mașini electrice a crescut cu cât au fost conduse mai mult și pe distanțe mai mari, fapt datorat lipsei costurilor cu combustibilul și a întreținerii și taxelor mai ieftine. De asemenea, vehiculele electrice își păstrează valoarea mai mult timp.

Studiul a fost realizat la nivel european de către Leaseplan, companie de gestionare a flotei de vehicule.

Prețul este adesea citat ca o mare barieră în calea cumpărării mașinilor electrice, modelele cu emisii zero costând cu 10.000 lire mai mult decât vehiculele tradiționale.

The Times a raportat cum o lucrare comandată de Departamentul pentru Transporturi cerea un standard obligatoriu de etichetare a prețurilor, care subliniază costul de proprietate real al unei mașini electrice, mai degrabă decât prețul de achiziție.

Ce presupun aceste diferențe?

Studiul Leaseplan a comparat costul de proprietate al modelelor electrice, pe benzină și diesel în sectoarele mici, mijlocii și executive. Costurile includ combustibilul, taxele, întreținerea, asigurarea și valoarea amortizării.

Acesta a constatat că mașinile electrice de dimensiuni medii costă 832 lire pe lună, costuri de achiziție și rulare, comparativ cu 911 lire pentru motorină și 963 lire pentru benzină.

Modelele de dimensiuni medii au inclus Tesla Model 3, cea mai bine vândută mașină electrică din Marea Britanie, alături de BMW 3 și Audi A4.

Dintre autoturismele mici, modelele alimentate cu baterii erau marginal mai scumpe, costând 657 lire sterline pe lună, comparativ cu 645 lire pentru diesel și 642 lire pentru benzină.

În această categorie, studiul a afirmat că cei care conduc vehicule electrice au atins un “cost total de proprietate mai mic” decât un echivalent benzină sau motorină “după aproximativ 48 de luni”. Mașinile cumpacte din studiu au inclus Nissan Leaf, Peugeot 308 și Vauxhall Astra.

Printre mașinile executive de top, modelele cu baterie, cum ar fi Tesla Model S, costă încă mult mai mult decât un omolog cu motor cu combustie.

Alfonso Martinez, director al Leaseplan UK, a declarat că vehiculele electrice nu mai sunt un lux de câțiva încoace și că ar putea deveni rapid o opțiune viabilă pentru toți șoferii”.

“Industria lucrează neobosit pentru a face conducerea electrică o realitate de zi cu zi, dar pentru a reuși cu adevărat guvernul trebuie să-și facă și el parteai”, a spus el.

“Avem nevoie de garanția aprovizionării după Brexit și de investiții semnificative într-o infrastructură de tarifare universală, accesibilă și durabilă.Abia atunci vom putea face o trecere completă la vehiculele electrice și vom susține efortul mai larg al Regatului Unit de a atinge emisii nete de carbon zero până în 2050”.

Declarațiile fac referire la decizia în curs de adoptare a guvernului britanic de a accelera interzicerea vânzărilor de mașini și autoutilitare noi care cu motoare cu combustie în Marea Britanie.

Termenul inițial a fost setat pentru anul 2040, însă pentru a atinge un nivel neutru de emisii de gaze cu efect de seră până la mijlocul secolului, Boris Johnson a anunțat schimbarea termenului pentru 2030.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Etichete: