Dacia anunță că n-a scăpat de probleme: decizia luată după reluarea producției
Dacia și-a reluat producția la finalul lunii aprilie, după o perioadă de șomaj tehnic. Acum, cererea scăzută de automobile forțează compania să revină la șomajul tehnic.
Compania a anunțat că retrimite în șomaj tehnic câteva sute de angajați. Decizia a fost luată pe fondul cererii scăzute de automobile. Anunțul Dacia vine după ce Renault deja a anunțat concedieri masive și-o regândire a trategiei pentru 2020.
La Automobile Dacia, în Uzina Mecanică și în Presaj, s-a redus activitatea. Decizia asta presupune că mai mulți angajați din schimbul trei au intrat din nou în șomaj tehnic, cu 85% din salariu. Este vorba despre circa 300 de angajați, care au apucat să revină în activitate, încă din 21 aprilie, când a fost repornită activitatea uzinei Dacia.
La acel moment, angajații de la secțiile Motoare, Cutii de Viteze, Șasiuri, Aluminiu, Logistică și Presaj au venit la serviciu pe bază de voluntariat. Din 4 mai a repornit și uzina de asamblare vehicule, cu toate cele trei schimburi. Activitatea de asamblare continuă în 3 schimburi, în acest moment, chiar dacă ritmul este mult mai mic decât anterior perioadei de oprire, notează Profit.ro. Uzina Dacia are în total aproximativ 14.000 de angajați.
„În Uzina de Vehicule lucrăm în 3 schimburi, în continuare, și asigurăm măsuri de protecție pentru angajați. Din păcate, cea mai mare parte a producției, circa 80%, o exportăm, iar la export situația este așa cum o știm, cumpărătorii stau în expectativă. Problema este la Uzina Mecanică, unde se fac și comenzi pentru Renault, iar acolo comenzile sunt mai slabe.”
Ion Iordache, unul dintre liderii de sindicat de la Dacia, citat de Profit.ro
Decizia de la Dacia vine după ce Renault a anunțat concedieri masive
La finalul lui mai, se zvonea în Franța că Renault se pregătește de concedieri masive. Din cauza crizei medicale, francezii ar vrea să renunțe la 5.000 de salariați în următoarea perioadă. Planul ar fi întins până-n 2024. Acest plan ar presupune o reducere a costurilor cu peste două miliarde de euro.
În 2019, Renault avea 48.500 de angajaţi în Franţa. Statul francez deţine 15% din Renault.
În cazul Dacia, reprezentanții companiei au spus că uzinele de la Mioveni și-au reluat progresiv activitatea, dar decizia de acum vizează strict o adaptare la cererea din piață.