Dacia, lovitură fără precedent: ce a mai pățit producătorul român, de data asta

Dacia, lovitură fără precedent: ce a mai pățit producătorul român, de data asta

La fel ca majoritatea producătorilor din industria auto, Dacia a fost lovită grav de pandemie, dar nu te-ai  fi așteptat ca lucrurile să fie atât de îngrijorătoare.

Pentru a înțelege un pic mai bine situația foarte dificilă în care se află Dacia, este suficient să te uiți la vânzările din Marea Britanie ale producătorului auto. Ca referință, autoturismele de Mioveni sunt foarte populare în Regatul Unite sau, mai bine spus, obișnuiau să fie înainte de pandemie.

Britanicii au achiziționat 9.991 de autovehicul Dacia în primele șapte luni ale acestui an, din ianuarie până la finele lunii iulie. Partea șocantă este că, față de aceeași perioadă a anului trecut, scăderea a fost de 50%. În acea perioadă, s-au înmatriculat nu mai puțin de 20.013 unități în Regatul Unit.

Dacă vrei însă să vezi partea plină a paharului, poți avea în vedere doar vânzările din luna iulie. Luna trecută, s-au vândut 2558 de autovehicule Dacia cu volanul pe dreapta, în creștere cu 77% față de perioada similară din 2019, când au fost înmatriculate doar 1445 de unități. Acest detaliu reflectă îmbunătățirea semnificativă a condițiilor financiare din Anglia, imediat după scăderea numărului de cazuri de coronavirus.

În ceea ce privește restul pieții auto din regiune, vânzările de maşini noi în Regatul Unit au înregistrat un declin de 41,9% în primele şapte luni din 2020, la 828.389 unităţi. Însă vânzările au crescut cu 11,3% în luna iulie, ajungând la 174.887 unităţi, fiind singura creştere din acest an,  a anunţat Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit (SMMT), citată de Reuters.

Clasamentul în materie de popularitate a brandului nu s-a schimbat foarte mult. Cele mai vândute modele din iulie sunt Vauxhall Corsa, Ford Fiesta, Ford Focus, Volkswagen Golf și Mercedes-Benz A-Class. Pe întreaga perioadă, din ianuarie până în iulie, în aceeași listă este inclus și Nissan Qashqai.

La fel ca în alte colțuri de pe mapamond, cererea de vehicule electrice a crescut cu 259,4% în luna iulie, în timp ce livrările de mașini diesel au scăzut cu 25,9%. În final, situația din Marea Britanie de pe piața auto este foarte importantă, pentru că vorbim de a doua cea mai mare piață după Germania.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI