Cum pui parolă pe PDF și îl criptezi în Word sau Excel fără Adobe Acrobat
Dacă se întâmplă să lucrezi deseori cu documente Microsoft Word sau Excel, ar fi bine să știi că le poți transforma cu ușurință într-un PDF și le poți asocia o parolă.
Încă de la primele versiuni de Microsoft Office, gigantul din Mountain View ți-a permis să-ți criptezi documentele pe care le creezi, indiferent dacă este vorba de Word, Excel sau altceva. Mai mult decât atât, din 2016, îți permite să creezi fișiere PDF din proiectele tale și, la rândul lor, să le protejezi prin criptare.
În mod previzibil, întreaga securitate a unui efort de criptare stă într-o parolă puternică. Dacă pui o parolă recum 12345678, mai bine îl lași fără, decât să enervezi un hacker care s-a chinuit 30 de secunde să o spargă. Revenind însă la oile noastre, mecanismul de transformare a documentelor Word sau Excel în PDF este unul foarte simplu, iar parolarea fișierului final este una facilă.
Dacă iei în serios securitatea documentelor pe care le creezi și nu vrei ca cineva străin să ți le acceseze, trebuie să urmezi câțiva pași simpli și să ai în vedere câteva particularități.
Deschide în Word sau Excel fișierul pe care îl dorești transformat în PDF. Cu el afișat pe ecran, accesează meniul principal al programului, File din stânga sus, și optează pentru Save As. Alege destinația noului tău documente din noua fereastră. la Save as Type, alege PDF din lista de opțiuni.
Pentru a defini o parolă de criptare a PDF-ului, trebuie să apeși pe Options în colțul din dreapta jos. Imediat după, vei întâmpina o fereastră precum cea de mai sus. În partea de jos a listei de opțiuni, bifează ”Encrypt the document with a password”.
După ce ai apăsat pe Ok, tastează parola pe care o ai în minte și confirm-o. Aceasta îți va da dreptul să deschizi PDF-ul final. Tastează un nume pentru el și Apasă pe Save as sau Publish. Este foarte important să ții minte parola, altfel vei pierde accesul la datele din document, ireversibil.