”Consecințele închiderii școlilor, ireversibile”: de ce trebuie să revină copiii în clase, în perspectiva lui Cioloș

”Consecințele închiderii școlilor, ireversibile”: de ce trebuie să revină copiii în clase, în perspectiva lui Cioloș

Printre restricțiile impuse de autorități, se numără închiderea școlilor la nivel național și trecerea obligatorie la cursuri online. Dacian Cioloș explică de ce este o idee proastă.

La nivel european, în ultima săptămână au fost introduse o serie de restricții agresive, în țări mult mai dezvoltate ca România. Cu toate acestea, s-a optat pentru menținerea învățământului în școli. Eficiența educației față în față și impactul emoțional al izolării este mult mai mare decât probabilitatea ca aceștia să se îmbolnăvească în instituțiile școlare.

Cu toate acestea, în România, țara pe primul loc în Europa când vine vorba de școli cu toalete în curte și locuințe fără internet, autoritățile au decis să închidă școlile și să dea o lovitură ireversibilă egalității de șanse derivată din educație.

Pornind de la acest set de circumstanțe, co-președintele USR-PLUS a criticat atât decizia în sine legată de educația din țara noastră, cât și lipsa unei strategii clare pentru revenirea copiilor în clase.

„Decizia pe care a luat-o Guvernul de a închide activitatea şcolară prin prezenţă fizică are sens, din punctul nostru de vedere, doar în măsura în care este însoţită de o viziune legată de condiţiile în care să se poate reveni la prezenţa fizică în şcoli. (…) Fără predictibilitate, măsura nu este suficientă. Guvernul nu trebuie să fie doar un purtător de cuvânt al experţilor din sănătate (..) trebuie să aibă empatie, să-i înţeleagă pe părinţi, pe elevi, să le ofere un minim de predictibilitate.

Din punctul nostru de vedere minimul de predictibilitate înseamnă dotarea şcolilor cu tehnica necesară, acces la internet, (…) un protocol sanitar adaptat activităţii şcolare care să permită reluarea activităţii fizice. Doar în condiţiile în care avem predictibilitate, putem spune că măsura este justificată, nu doar din punct de vedere sanitar, ci şi din punct de vedere al interesului copilului şi al sistemului de educaţie”, a afirmat Cioloş, duminică, într-o conferinţă de presă, potrivit Agerpres.

În același timp, recomandarea fostului premier este ca planul de vaccinare împotriva Covid-19 să înceapă cu personalul medical, urmat îndeaproape de angajații din educație.

„Dacă în domeniul economic poţi să îţi mai amâni, evident cu costuri, anumite activităţi, în educaţie timpul pierdut pentru un copil cu greu mai poate fi recuperat. (…) În educaţie avem consecinţe ireversibile. (…) În România, trecerea şcolii de la prezenţa fizică în online în bloc ar trebui să ţină cont de realitatea pe care o avem în teren. Din cifrele pe care le avem, există peste 700.000 de elevi din comunităţi dezavantajate, care nu au acces la echipamente, la internet. (…)

În condiţiile în care trecem brutal în sistemul de educaţie online fără să asigurăm acestor copii condiţiile online, înseamnă că pe termen mediu vom accentua şi mai mult abandonul şcolar, exact în mediile defavorizate. (…) Cu toate acestea, înţelegem că s-au luat aceste decizii radicale pentru că în condiţiile date nu există alternativă pe termen scurt. Sănătatea este cea mai importantă pentru orice om, dar după sănătate cel mai important, bunul cel mai de preţ este educaţia”, a concluzionat Cioloș.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: