07 oct. 2020 | 12:31

Compania care vrea să pună mașini zburătoare pe cer: când le vom vedea folosite în orașe?

ACTUALITATE
Compania care vrea să pună mașini zburătoare pe cer: când le vom vedea folosite în orașe?

Cel mai mare producător de automobile din Coreea de Sud, Hyundai, plănuiește să construiască mașini zburătoare, cu o gamă completă de vehicule aeriene pe care le promite pe cer într-o perioadă de maximum un deceniu.

Hyundai Motor Group dezvoltă modele care vor transporta cinci sau șase persoane în zonele metropolitane și o versiune mai mare pentru a zbura între orașe, a declarat Jaiwon Shin, șeful unității sale de mobilitate aeriană urbană, într-un interviu.

Compania se așteaptă să intre pe piață cu aceste modele în 2028.

“Oamenii care sunt întotdeauna blocați în trafic pe șosea își vor da seama cât de convenabil este să se deplaseze cu vehicule aeriene”, a spus Shin. “Atunci vom vedea că va exista o explozie de cereri”.

Cu ce vehicule noi vrea să ajungă Hyundai pe piață?

Hyundai și-a prezentat conceptul de mașină zburătoare, dezvoltat împreună cu Uber Technologies Inc., la Consumer Electronics Show din Las Vegas la începutul acestui an.

Compania plănuiește ca, la nivelul inițial, aceste vehicule care vor zbura prin cer să fie conduse de piloți specializați de la furnizori de servicii precum Uber, înainte ca vehiculele să devină autonome, în 2035, după cum estimează specialiștii Hyundai.

În următorii ani, industria și autoritățile de reglementare trebuie să abordeze întrebări precum ce fel de licență de pilot este necesară și cum să elimine sau să reducă la minimum probabilitatea de accidente.

Sunt necesare noi reguli și infrastructură pentru a se asigura că vehiculele nu interferează cu traficul produs de avioane și elicoptere.

Shin a spus că unele mașini zburătoare ar putea debuta încă din 2023, dar Hyundai se îndreaptă mai degrabă către 2028, când vor fi fost create infrastructuri și conștientizarea publicului va fi mai mare.

Pentru a atrage clienții timpurii, Hyundai promite o reducere a costurilor și nivelul de zgomot al vehiculelor, menținând în același timp siguranța ca punct cheie.

Pe lângă transportatorii de persoane, Hyundai lucrează la o variantă destinată transportului de mărfuri, cu o capacitate de până la 300 de kilograme, a spus Shin. Compania nu a decis unde să construiască sau să introducă mai întâi vehiculele sale aeriene.

Mulți producători încep să exploreze ideea de mașini zburătoare

Fără a fi perturbați de obstacolele de reglementare și de siguranță, o mulțime de producători de avioane, producători de automobile și companii noi încearcă să completeze industria transporturilor cu mașini zburătoare sau drone care transportă colete.

Analiștii Morgan Stanley prezic că o astfel de tehnologie ar putea duce la o industrie de 2,9 trilioane de dolari până în 2040 – și chiar și viziunea lor cea mai pesimistă fixează valoarea la 615 miliarde de dolari.

Airbus SE, Boeing Co. și startup-uri precum Lilium fac parte din competiție. Vahana, taxiul aerian autopilotat dezvoltat de A3, avanpostul Airbus din Silicon Valley, centrat pe tehnologie, și-a finalizat primul zbor de testare în 2018, iar prototipul Boeing a realizat primul zbor în ianuarie anul trecut.

XPeng Inc., un producător chinez de mașini electrice, a prezentat luna trecută un prototip care poate transporta două persoane și poate levita până la 25 de metri.

“Nu vrem să fim primii pe piață. Vrem să fim primii care au produsul potrivit.”

Cu toate acestea, Hyundai beneficiază de faptul că are o rețea globală de vânzări și unități care pot furniza servicii și ajuta la construirea infrastructurii pentru un ecosistem de vehicule aeriene, a spus Shin. Activitățile grupului includ fabricarea de mașini, piese auto, construcții și logistică.

“Având toate aceste resurse disponibile, ne va ajuta să deschidem piețe”, a spus Shin. “Suntem diferiți de alți dezvoltatori care privesc doar un aspect al afacerii”.

Asta deoarece producătorii de automobile au un avantaj față de producătorii de avioane, datorită expertizei lor în producția de masă, după cum afirmă Shin.

În condiții normale, Airbus și Boeing livrează fiecare mai puțin de 1.000 de avioane pe an, în timp ce producătorii de automobile pot produce milioane.

Este probabil ca producția de vehicule aeriene să fie de sute de mii de unități, după cum estimează Hyundai.