29 ian. 2020 | 15:24

Cele două gadgeturi care fac mai mulți bani pentru Apple decât computerele

ACTUALITATE
Cele două gadgeturi care fac mai mulți bani pentru Apple decât computerele

Apple a făcut o mulțime de bani în 2019, însă produsele pe care le-au ales cel mai mult utilizatorii ar putea veni ca o surpriză.

O categorie ceva mai nouă de produse ale companiei a câștigat tot mai multă popularitate în ultima perioadă. Este vorba despre produsele din categoria Wearables, Home and Accessories, care include Apple Watch, HomePod, Apple TV, AirPods, Beats products, iPod touch, dar și altele.

Dintre toate, cele mai populare au fost ceasurile inteligente și căștile wireless produse de companie.

Partea și mai interesantă e că, în ultimul trimestru al anului 2019, aceste dispozitive au adus companiei mult mai mulți bani decât una dintre categoriile de produse care a consacrat-o: Mac-urile. În trimestrul al treilea, această categorie a companiei a adus venituri de 10 miliarde de dolari, mai mult decât cele 7,1 miliarde produse de categoria de computere Mac.

E adevărat, ai putea spune că acest lucru are sens, pentru că această categorie de accesorii are o gamă de produse mult mai diversă decât cea a computerelor. Totuși, trebuie să iei în considerare și prețurile. Cel mai nou ceas inteligent al companiei costă 400 de dolari, iar modelul de AirPods Pro ajunge la 250 de dolari.

În comparație, prețurile pentru cel mai nou computer, Mac Pro, încep de al 6.000 de dolari. De asemenea, noul MacBook lansat în 2019 ajunge la 2.800 de dolari.

Airpods și Apple Watch au adus mai mulți bani ca Mac-urile

Potrivit lui Tim Cook, CEO-ul companiei, ceasurile inteligente și AirPods-urile au reprezentat o alegere foarte populară în rândul utilizatorilor pentru a le oferi cadou ce Crăciun. Acesta ar fi doar unul dintre motivele pentru care vânzările au mers atât de bine pentru acestea. Per total, în 2019, a reușit să vândă peste 50 de milioane de AirPods. Căștile wireless ale companiei au devenit o industrie și acum sunt copiate de o listă lungă de compani mari sau mici.

Totuși, acest segment constituie doar 10% din veniturile totale ale Apple și se află cu mult în spatele celei mai bine-vândute categorii de produse: cea a iPhone-urilor, care aduc 60% din venituri.