15 apr. 2020 | 10:15

Carantina, pretext de studii NASA: ce vor să afle cercetătorii francezi

Carantina, pretext de studii NASA: ce vor să afle cercetătorii francezi

Perioada petrecută în izolare a fost comparată cu multe lucruri în ultimele săptămâni. Unii au spus că este similară cu ani în închisoare, un grup de cercetători consideră însă că are ceva în comun cu o misiune pe marte.

În contextul în care foarte mulți oameni din diverse colțuri ale lumii sunt nevoiți să stea în carantină sau izolare în această perioadă, oamenii de știință s-au gândit să exploateze într-un fel momentul. Astfel, s-au gândit să analizeze impactul psihologic al izolării prelungite și să folosească acele informații pentru stabilirea condițiilor unei misiuni pe Marte.

Studiul a fost inițiat de un grup de cercetători francezi, iar subiectul experimentului îl fac 60 de studenți izolați în dormitoarele lor, într-un campus universitar din Toulouse, în sudul Franței. Ideea experimentului a venit în contextul în care oricum erau impuse restricții majore de circulație de către guvernul francez, în scopul prevenirii răspândirii pandemiei.

Toți studenții participanți la studiu sunt voluntari care au fost racolați de cercetătoarea Stephanie Lizy-Destrez. Ea este conștientă că nu vorbim neapărat de simularea unei misiuni spațiale clasice, pentru că lipsesc niște elemente importante. Lipsesc sarcinile precum culegerea de roci de pe suprafața unei planete folosind un rover, iar studenții pot lua o pauză oricând de la călătoria spațială virtuală pentru o plimbare zilnică afară.

Chiar și așa, studenții sunt ancorați semi-permanent în proiect. Efectuează sarcini pe calculator, precum teste de memorie și exerciții de agilitate mintală. În plus, păstrează un jurnal zilnic și, odată la cinci zile, trebuie să completeze un chestionar.

Se mai crează o diferență psihică între studenți și astronauți datorită circumstanțelor care au dus la izolare. „În cazul participanților la experimentul desfășurat în campus, este vorba de o izolare care a fost impusă asupra lor”, a afirmat aceasta. În contrast cu această situație, astronauții își doresc să fie în spațiu și s-au pregătit o viață pentru asta. Efectele adverse asupra psihicului uman vor fi însă similare, pentru că ști studenții locuiesc în camere foarte mici și sunt limitați în ceea ce privește activitățile pe care le pot desfășura.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele