Autostrada Comarnic – Brașov, ”etalonul bătăii de joc la adresa infrastructurii”: care este soluția

Autostrada Comarnic – Brașov, ”etalonul bătăii de joc la adresa infrastructurii”: care este soluția

În cazul în care trăiești cu impresia că va exista vreodată o autostradă completă de la București la Brașov, ministrul Transporturilor are o veste bună. Aceasta este legată de tronsonul Comarnic – Brașov.

În opinia ministrului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, autostrada Comarnic – Brașov este etalonul bătăii de joc la adresa infrastructurii românești. În contextul în care se discută de el de câteva decenii, iar lucrările nici nu au început, este greu să fii optimist.

Cu toate acestea, se pare că primul lot va fi scos la licitație în acest an, conform spuselor lui Lucian Bode. „La Comarnic – Braşov dacă vreţi este etalonul bătăii de joc la adresa infrastructurii româneşti, la adresa românilor, până la urmă, pentru că din 2002 până astăzi să vorbeşti despre 58 de km de autostradă şi să nu realizezi aproape nimic este o mare bătaie de joc.

Este o mare ruşine, alături de ruşinea ca România, capitala României, Bucureştiul, să nu aibă centură şi noi facem eforturi extraordinar de mari să comprimăm etapele ca în următorii 3 – 4 ani Bucureştiul să aibă un inel de centură la nivel de autostradă. Aşa este o mare ruşine şi faptul că nu poţi să legi Bucureştiul de Braşov, nu ai legat Bucureştiul de Braşov în aproape 20 de ani”, a declarat Lucian Bode într-o intervenție televizată la B1 TV.

Pentru că era imposibilă lipsa unei referințe la guvernările PSD din ultimul deceniu, Bode a atras atenția asupra faptului că a preluat și anulat ”parteneriatul public privat pe modelul Vâlcov – Dragnea”. În schimb, oficialul a preluat tronsonul de autostradă alături de alte 8 proiecte de autostradă de la Comisia Naţională de Prognoză la Ministerul Transporturilor şi a realizat o unitate de implementare a proiectului.

„Apropo de loturi şi de sectoare, am extras din Comarnic – Braşov varianta de ocolire Comarnic, centura Comarnicului, 5,2 km. Acolo, acest obiectiv are sub 75 de milioane de euro valoare eligibilă. Îl scoate la licitaţie, este în procedură în acest moment. Am trimis către ANAP. Suntem în procedură de a scoate la licitaţie şi până la sfârşitul lunii septembrie să reuşim să scoatem la licitaţie acest tronson şi să semnăm contractul în acest an.

Deci primul tronson din Comarnic – Braşov va fi centura ocolitoare a Comarnicului la profil de autostradă pentru care noi estimăm că vom semna contractul în acest an. Pentru celelalte loturi, de la Ploieşti până la Braşov, Ploieşti – Comarnic – Braşov, noi suntem în procedură şi scoatem la licitaţie partea de revizuire SF (studiu de fezabilitate – n.r.) şi întocmire proiect tehnic de execuţie pentru toate aceste tronsoane astfel încât în momentul în care finalizăm revizuirea documentaţiei să scoatem la licitaţie doar execuţia”, a concluzionat ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor.

În ceea ce privește costurile pentru acest proiect foarte important pentru românii, ministrul estimează că s-au alocat între 1,1 și 1,2 miliarde de euro pentru materializarea sa.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI