Apple plătește pentru greșelile ofensatoare: înfrângerea rușinoasă suferită de iPhone
În ultimii ani, Apple făcut mai multe greșeli majore când vine vorba de produsele sale, iar acestea încep să se reflecte în clasamentul global al producătorilor de mobile.
Timp de câțiva ani, piața de mobile s-a împărțit între Samsung și Apple. Dacă nu aveai un iPhone, era foarte probabil să fii un utilizator mândrul al gadgeturilor provenite din Coreea de Sud. Între timp, chinezii nu doar că au făcut terminale mai bune, dar sunt și mai ieftine decât creațiile gigantului din Cupertino.
În mod normal, prețul nu ar fi cel mai important criteriu de achiziție, dar în perioada pandemiei, oamenii au început să se simtă furați de Apple mai mult decât de obicei. Acesta este și motivul pentru am scris acest material – De ce să nu-ți cumperi iPhone 12, când Apple te jecmănește la drumul mare, mai ales in România.
Dincolo de detaliile de fond, Apple tocmai a căzut de pe podium. În trimestrul al treilea din acest an, unul în care piața de mobile și-a revenit destul de bine, Xiaomi a luat fața companiei conduse de Tim Cook, după cum se poate vedea în clasamentul de mai jos. Merită menționat și faptul că diferența de peste 4 milioane de terminale vândute este departe de a fi neglijabilă.
Comparativ cu situația din aceeași perioadă din 2019, Xiaomi a crescut într-un an de la 32,9 milioane de unități vândute (8,5% din piață), până la 44,4 milioane de unități vândute și 12,1% din piață. Asta înseamnă să faci progrese importante în ceea ce privește terminalele din portofoliu, să te chinui să faci un record mondial de încărcare wireless de până la 80W, în timp ce Apple te taxează aproximativ 100 de euro ca să încarci un iPhone 12 ”rapid” cu 15W.
În aceeași perioadă, Apple a vândut 40,6 milioane de telefoane, în scădere de la 44,4 milioane de exemplare în trimestrul trei din 2019. Samsung continuă să dea tonul în această industrie cu 22% din piață și 80,8 milioane de unități vândute. Între timp, Huawei continuă să sufere după restricțiile impuse din SUA, vânzările sale fiind de doar 51,8 milioane de gadgeturi vândute, în scădere de la 65,8 milioane.