23 dec. 2020 | 15:07

Amendă uriașă pentru această bancă: și-a tratat clienții în ultimul hal. S-a aflat chiar acum

CHESTII
Amendă uriașă pentru această bancă: și-a tratat clienții în ultimul hal. S-a aflat chiar acum

Atitudinea băncilor la adresa clienților e câteodată intorelrabilă. Și atunci se lasă cu amenzi chiar și de ordinul zecilor de milioane.

Relația băncilor cu clienții e, de multe ori, una complicată și atunci când se comit abuzuri ele se plătesc. Dacă sunt descoperite.  E și cazul uneia dintre cele mai mari bănci europene – Barclays. Instituția a primit o amendă uriașă pentru că „și-a tratat prost” clienții care nu-și mai puteau plăti ratele.

E vorba de a doua bancă din Marea Britanie și una dintre cele mai mari la nivel european.

De ce a primit amendă Barclays

Autoritățile britanice care se ocupa cu supravegherea pieței bancare au dictat o amendă uriașă pentru Barclays – 26 de milioane de lire sterline.  Înseamnă echivalentul a aproape 29 de milioane de euro, iar motivul e atitudinea față de clienții care nu-și mai puteau plăti ratele.

Amenda a fost dată pentru „proasta tratare” a clienţilor care au întâmpinat dificultăţi financiare după ce au primit un credit, scrie Financial Times. FCA, autoritatea de supraveghere financiară din Marea Britanie, a stabilit în urma analizei făcute, că banca nu a acţionat cu profesionalism în condiţiile în care clienţii au întârziat să îşi plătească creditele.

În cele mai multe cazuri, Barclays a preferat să ignore motivele care au stat în spatele restanţelor clienților săi, potrivit FCA.

A fost analizată perioada aprilie 2014 – decembrie 2018, timp în care banca a oferit persoanelor fizice și micilor întreprinzători credite de consum. Unii clienți nu au mai putut să își plătească ratele, iar Barclays nu a dat dovadă de grijă și de abilitate în rezolvarea problemelor acestora, a stabilit FCA.

FCA cere instituțiilor de credit să ia măsuri adecvate pentru a înțelege corect dificultățile financiare ale clienților. De asemenea, le cere să demonstreze toleranță și atenția cuvenită clienților aflați în întârziere sau în dificultăți financiare. În caz contrar, un client aflat sub presiune financiară ar putea ajunge să plătească un împrumut de credit de consum în detrimentul unei datorii prioritare, cum ar fi o ipotecă, impozitul municipal, pensia alimentară și facturile de utilități.