A prevăzut fondatorul Uber criza de acum? Ideea genială în care a băgat 300 milioane dolari

A prevăzut fondatorul Uber criza de acum? Ideea genială în care a băgat 300 milioane dolari

Travis Kalanick e fondatorul Uber, cel care practic a venit cu conceptul de ridesharing, ajuns în zilele noastre în mai toate țările dezvoltate. Acesta a continuat însă să-și demonstreze spiritul inovator chiar și după plecarea din companie.

Travis Kalanick a fondat Uber în urmă cu peste 10 ani, iar compania și-a câștigat un renume la nivel mondial. La sfârșitul anului trecut, însă, el a plecat din companie în urma mai multor scandaluri. Dar avea deja un plan bine pus la punct.

A fondat CloudKitchens, un startup în care a investit câteva sute de milioane de dolari și pentru care a mai primit finanțări de încă pe atât de la diverse fonduri de investiții. Iar ideea lui se pretează numai bine în criza pe care o traversează lumea în aceste momente.

Ce e CloudKitchens, compania care parcă a prevestit criza de acum și ce rol are fondatorul Uber

Ideea CliudKitchens e simplă. E vorba de spații special amenajate în care se gătește mâncare, iar aceasta e ulterior livrată la domiciliu prin intermediul unei aplicații. Practic, locațiile respective sunt folosite numai pentru gătit și nu poți mânca acolo, așa cum ai face într-un restaurant.

Ideea sa pare numai bună pentru vremurile pe care le traversăm acum, când companiile care oferă servicii de livrare monetizează la maximum. E adevărat, însă, că au existat și niște probleme. Multe dintre spațiile închiriate în America, spre exemplu, au avut nevoie de renovare și de alte investiții majore. Așadar, costurile au devenit mult mai mari decât se estima inițial.

Din aproximativ 70 de locații din SUA cumpărate sau închiriate, doar 10 ar fi operaționale, scrie presa americană. 

Între timp, câțiva oameni din echipa lui Kalanick au demisionat și i-au lăsat libere niște poziții cheie. Mai mult, zilele trecute a fost și scandalul legat de mișcările greșite de PR în legătură cu proiectul “Internet Food Court”, care avea legătură chiar cu compania lui Kalanick.

Numai că, după câteva zile în care a fost prezentat comunicatul de presă și au fost făcute conturi pe rețelele de socializare, acestea au fost șterse. Și nimeni nu știe, de fapt, ce a fost la mijloc și ce s-a întâmplat.

Rămâne însă ideea lui Kalanick, care se aplică extrem de bine în criza generată de coronavirus.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI