The Irishman | Câți oameni au văzut pe Netflix filmul lui Scorsese
The Irishman e cel mai recent film regizat de Scorsese și a apărut pe Netflix la sfârșitul lunii trecute. Au apărut și niște cifre referitoare la interesul pentru producție.
The Irishman e cam ce te puteai aștepta de la Scorsese. E un film cu mafioți, cu greii de la Hollywood în rol principal – Robert De Niro, Al Pacino și Joe Pesci. E un film cu mafioți, dar nu e neapărat un filme despre mafioți. A apărut pe Netflix la sfârșitul lunii noiembrie.
În primele cinci zile, a fost deja vizionat de milioane de oameni. Cifrele oficiale nu au fost încă divulgate de Netflix, dar există o analiză Nielsen făcută pe Statele Unite. Care te ajută să-ți faci o idee despre cum a prins cel mai recent film al lui Scorsese, cu care Netflix caută să dea lovitura și la premiile Oscar de anul viitor.
Că doar nu degeaba l-a rulat și în cinematografe, nu?
Câți oameni s-au uitat pe Netflix la The Irishman
Ca să-ți faci o idee despre cât interes a existat în Statele Unite pentru The Irishman, trebuie să te raportezi la numărul de abonați ai Netflix peste ocean. La finalul trimestrului 3, erau undeva la peste 60 de milioane de americani care plăteau abonament la platforma de streaming.
Dintre aceștia, Nielsen arată că 17,1 milioane au fost privitori unici în primele cinci zile de la lansare. Adică undeva la 29% din total. Vârful a fost de 13,2 milioane, adică cei care au oferit o audiență medie de un minut în același timp pe platformă.
Dintre cei 13 milioane de americani, doar 18% au văzut filmul fără întrerupere, adică puțin peste 2,3 milioane. E important acest aspect dacă ții cont că producția lui Scorsese are nu mai puțin de trei ore și jumătate.
Dacă te raportezi la cei 17,1 milioane de americani, înseamnă un pic mai bine decât El Camino, filmul inspirat de Breaking Bad – care a adunat 11 milioane de privitori, dar The Irishman nu s-a descurcat atât de bine precum Bird Box, care a adunat 26 de milioane de privitori. De precizat că analiza e doar pe Statele Unite. Cifrele oficiale, atunci când vor fi prezentate de Netflix (dacă vor fi făcute publice), ar putea arăta cu totul altfel la nivel global.
Netflix împarte abonații în trei categorii: “starters”, “watchers” și “completers” Prima categorie urmărește doar primele două minute dintr-un show, a doua categorie se duce spre 70%, iar a treia categorie se uită până la final.
Asta este una dintre modalitățile prin care Netflix monitorizează succesul unui serial și hotărăște dacă îl va anula sau nu.