21 iun. 2019 | 18:48

Explicația pentru cea mai mare prostie pe care o fac proprietarii de mașini Tesla

ACTUALITATE
Explicația pentru cea mai mare prostie pe care o fac proprietarii de mașini Tesla

Mașinile Tesla sunt extrem de apreciate, dar există un anumit aspect care mai mult îi încurcă pe șoferi decât să îi ajute.

Printre cele mai interesante părți ale unei mașini Tesla se numără opțiunea Autopilot. Totuși, aceasta are un defect fundamental: numele. Iar acesta este și unul dintre motivele pentru care șoferii cauzează accidente la volanul unei Tesla.

În primul rând, trebuie să înțelegem care este, de fapt, rolul Autopilot și cum funcționează acesta. Pe scurt, Autopilot este un asistent menit să contribuie la creșterea siguranței și să ofere un confort mai mare șoferului din spatele volanului.

În ceea ce privește sistemele automate, există cinci niveluri de autonomie. Sistemul Autopilot pe care mașinile Tesla îl au este clasificat ca fiind abia la nivelul doi, numit Partial Automation sau automatizare parțială. Astfel, vehiculul poate controla atât volanul, cât și pedalele de frână și accelerație, în anumite circumstanțe. Totuși, după cum îi spune și numele, asistentul nu ajută decât parțial șoferii. Aceștia trebuie să monitorizeze constant condițiile de drum și să continue să conducă cu atenție. Ceea ce înseamnă că mâinile tale ar trebui să fie în permanență pe volan, după cum menționează chiar compania pe site.

Numele Autopilot este unul prost ales de Tesla

Aici încep problemele. Când auzi cuvântul „autopilot” probabil îți imaginezi că treaba ta s-a încheiat și e rândul tehnologiei să preia controlul. Ei bine, cam asta cred majoritatea. Potrivit unui studiu recent realizat de Insurance Institute for Highwat Safety, oamenii nu înțeleg complet cât de mult sau puțin ar trebui să se bazeze pe sistemul oferit de Tesla. Problema ar sta în numele Autopilot, care promite mai multe decât este, de fapt, în stare să ofere. Astfel, șoferii au un fals sentiment de securitate atunci și se relaxează prea mult la volan.

În cadrul studiului, cercetătorii au primit răspunsuri de la 2.000 de șoferi. 48% dintre aceștia au considerat sigură îndepărtarea mâinilor de pe volanul unei Tesla cu Autopilot. De asemenea, 34% au văzut și vorbitul la telefon ca o acțiune care poate fi întreprinsă la volan, atunci când sunt asistați de Autopilot.

Din fericire, doar 6% dintre șoferii care au participat la studiu au spus că ar dormi la volan atunci când sistemul Autopilot este pornit pe Tesla. Totuși, nu e deloc îmbucurător faptul că există oameni care cred asta, chiar dacă sunt mai puțini.

Ce poate face și cum funcționează Autopilot

Autopilot este un sistem alcătuit din opt camere externe, un radar, 12 senzori ultrasonici și un computer de bord, toate menite să colecteze date și să te asiste atunci când conduci.

Ca să poți să-ți dai seama de ce un somn în spatele volanului nu ar fi cea mai bună idee, ar trebui să înțelegi ce poate să facă, de fapt, funcția de autopilot. În primul rând, vine cu cruise control care ia în considerare traficul din jurul tău și adaptează viteza mașinii tale pentru a se potrivi cu restul condițiilor de trafic. În același timp, are și o funcție de autoghidaj, care ajustează volanul pe un drum cu benzi bine marcate.

De asemenea, Autopilot de pe Tesla îți sugerează și când ar fi bine să schimbi benzile și pornește automat semnalizarea, pentru ca nu cumva să uiți. În plus, te ajută și să folosești ieșirea corectă într-un sens giratoriu.

Toate aceste opțiuni sunt extrem de utile, e adevărat, dar e evident că nu fac mașina să devină una complet autonomă.