Samsung și LG vând ca acum 16 ani. Cât de gravă e situația

Samsung și LG vând ca acum 16 ani. Cât de gravă e situația
06:30 22.01.2019

Pe întregul mapamond, vănzările de smartphone-uri au scăzut destul de mult în 2018. Piața saturată a afectat destul de grav și piața din Coreea de Sud, unde Samsung și LG continuă să dea tonul.

Dacă tot am trecut de mijlocul lunii ianuarie, au apărut și primele statistici referitoare la rezultatele financiare ale celor mai multe companii pe întregul anul 2018. Deoarece statul Coreean încearcă să ajute companiile locale, analizează în mod constant performanța producătorilor importantți din mai multe domenii. Ca urmare, nu ar trebui să vină ca o surpriză studiul publicat de Ministerul Științei și Tehnologiei.

Documentul a fost realizat de ministerul din Coreea de Sud în colaborare cu Institutul Informației și Tehnologiei Comunicațiilor pentru Planificare și Evaluare. Concluzia este una cât se poate de sumbră, iar cei de la Samsung și LG sunt cei mai afectați.

Valoarea exporturilor de telefoane mobile din Coreea de Sud a scăzut cu 23%, până la 14,61 miliarde de dolari comparativ cu 2017. Diferența a fost de aproximativ 4,4 miliarde de dolari, valoarea finală fiind foarte apropiată de cea cu care se mândreau coreenii în 2002, în urmă cu 16 ani. Având în vedere că în 2002 nu vorbeam de telefoane inteligente, 2018 a fost cel mai slab an din istoria smartphone-urilor coreene.

Surse din Coreea au confirmat că apogeul pieței de telefoane mobile pentru țara asiatică a avut loc în 2008, cu o valoare a exporturilor de 33,44 miliarde de dolari. De atunci, industria a scăzut în trepe bruște, până la 30 de miliarde în 2009 și 20 de miliarde în 2017.

Trecând peste trendul global al saturării pieței, motivul principal pentru probleme producătorilor coreeni este performanța chinezilor din ultimii ani. Telefoanele chinezești au devenit atât de bune, încât ai toate motive să nu mai cumperi un smartphone coreean, mai ales dacă locuiești în Asia.

Pe acest principiu, vânzările de telefoane coreene au scăzut în Hong Kong cu 37% față de 2017, până la 4,3 miliarde de dolari. În Statele Unite, aceiași producători au înregistrat o scădere de 10%, până la 5,05 miliarde de dolari.