22 feb. 2019 | 10:48

Încă o țară interzice mașinile diesel și pe benzină, iar România abia așteaptă să le cumpere

ACTUALITATE
Încă o țară interzice mașinile diesel și pe benzină, iar România abia așteaptă să le cumpere

Încă o țară din Europa va interzice mașinile pe benzină și pe motorină. Din 2030, în această țară, nu va mai fi legală vânzarea de mașini cu motorizare cu combustie internă.

Anumite state europene fac pași grăbiți spre introducerea pe piață a automobilelor electrice. Autoritățile știu că oamenii nu vor renunța la mașinile pe benzină sau pe motorină decât dacă sunt forțați prin anumite mijloace care nu par coercitive.

De exemplu, se închide piața automobilelor cu motoare cu ardere internă a combustibilului fosil. Dacă ai destui bani, îți iei un vehicul electric. Dacă nu, mersul pe jos și pe bicicletă sunt singurele opțiuni. Și, desigur, mijloacele de transport în comun, care, cele din străinătate sunt cu mult înaintea celor din București.

Suedia este cea de-a zecea țară care va interzice comercializarea mașinilor menționate din 2030. Informația a venit prin declarația oficială a premierului Suediei Stefan Löfven, care urmează exemplul Norvegiei (le interzice din 2025) și al Danemarcei (le interzice tot din 2030).

Suedia este a zecea țară din lume care a anunțat decizia radicală. În Europa, Marea Britanie și Franța au anunțat o măsură similară, dar Germania, unde sunt unii dintre cei mai mari producători de autoturisme din lume, bate pasul pe loc.

Angela Merkel tatonează luarea unor decizii importante cu privire la îmbunătățirea calității mediului, chiar dacă simte tot mai mult presiuni din partea Uniunii Europene. N-ai să-i impui neamțului să renunțe la industriile grele, mai ales cele constructoare de mașini, care au făcut din Germania ceea ce vezi azi. Industria grea este temelia Germaniei și țara, la rândul ei, este unul dintre pilonii principali ai UE.

Pentru cel puțin zece ani de acum înainte, singura măsură pentru mediu va fi creșterea taxelor și a impozitelor pentru proprietarii de mașinii diesel și nu numai, dar și pentru producătorii auto, dacă autoturismele lor nu se încadrează în normele de poluare.

Însă, banii nu-ți dau un aer mai curat, nici dacă plantezi copaci. Și, oricum, chiar dacă o țară face asta, va fi în zadar, dacă nu urmează și celelalte state exemplul. Când vine vorba de poluare, nu există oaze de curățenie, de puritate. Aerul și apa poluate sunt interconectate, natura e un tot unitar, nu ține cont de granițele noastre artificiale.

Între timp, România continuă să importe masiv mașinile second-hand ale acestor țări. În definitiv, țările care renunță la automobilele pe benzină și pe motorină au două opțiuni: fie le dau la casat și nu se aleg cu nimic, fie le vând unor creduli care habar n-au ce este comerțul, dar sunt niște consumatori orbi și lipsiți de rațiune. Iar țările foste comuniste sunt mari consumatoare de orice, chiar și de rebuturi.