09 dec. 2019 | 10:05

Schema Renault pentru Dacia electrică. Ce preț ar avea noul model?

ACTUALITATE
Schema Renault pentru Dacia electrică. Ce preț ar avea noul model?

De aproape doi ani se discută despre o Dacia electrică. Renault are numeroase modele electrice, dar niciunul sub brand românesc. Și asta se va schimba curând. Acum știm și în ce condiții.

În septembrie, estimam că Dacia electrică va fi un Renault K-ZE rebranduit. La acel moment știam doar că mașina a fost lansată în China, la un preț relativ mic de sub 10.000 de euro, dar odată cu importul în Europa prețul ar crește. Acum avem mai multe informații despre această strategie.

Renault ar fi decis să vândă în Europa o Dacia electrică similară K-ZE, dar cu un preț ceva mai mare și, eventual, ceva mai sigură decât mașina din China. Viitorul automobil electric Dacia ar fi lansat pe piață în 2021, la un preț de circa 15.000 de euro și cu o autonomie de 250 kilometri.

Ce vrea compania franceză să facă acum e să electrifice într-un fel sau altul și marca Dacia, deoarece sunt cerințe noi de la Uniunea Europeană privind normele de poluare. Mașinile Dacia au emisii mari de CO2 și prețuri mici, iar asta împiedică utilizarea de tehnologii costisitoare, singurele soluții sunt motoare mai eficiente.

De ce Renault „reșapează” un model propriu sub marca Dacia

Ca specificații, City K-ZE  are un motor electric de 45 de cai putere, iar la o viteză de 60 km/h are o autonomie de aproximativ 350 de kilometri. Ideea e că a fost proiectat pentru oraș, pentru tineri, de unde și autonomia mai scăzută, dar reflectată în preț.

Cât despre tipul acesta de strategie, a fost explicată anul acesta de un reprezentant Renault.

„Vânzările Dacia sunt în calculele Renault în ceea ce privește strategia pentru respectarea normelor de poluare. «Tehnologia testată» a Dacia înseamnă că am amortizat cheltuielile [de cercetare și dezvoltare – n.r.] în cadrul grupului Renault. Renault va deveni mai mult și mai mult o companie care să dezvolte tehnologie, așa cum am dovedit-o cu modelul [hibrid] Clio și cu [hibrid plug-in] Captur, urmează condusul autonom și conectivitatea [5G – n.r.].”
Ali Kassai, vicepreședinte responsabil de planificarea produselor și programelor Renault

Scrie despre lucruri serioase care enervează oameni neserioși. vezi toate articolele