01 mai 2019 | 12:56

Ce model de Range Rover conducea Răzvan Ciobanu. E greu să mori în acest SUV

CHESTII
Ce model de Range Rover conducea Răzvan Ciobanu. E greu să mori în acest SUV

Designerul Răzvan Ciobanu a murit, luni dimineață, într-un accident de circulație produs în apropiere de localitatea Năvodari. Mașina pe care o conducea, un Range Rover de peste 100.000 de euro, e una în care e greu să mori. La testele de siguranță Euro NCAP a obținut punctaj maxim.

Răzvan Ciobanu a fost găsit lângă mașină, iar anchetatorii iau în calcul ipoteza ca acesta să nu fi purtat centura de siguranță. În plus, designerul a condus pe câmp aproape un kilometru înainte ca SUV-ul să se răstoarne și să rupă mai mulți copaci. Până când se va face lumină în acest caz, se vor face multe speculații.

Un lucru este însă cert: modelul de Range Rover condus de Răzvan Ciobanu a obținut calificative maxime la testele de siguranță. Practic, mașina este una dintre cele mai sigure din lume.

Modelul de Range Rover condus de Răzvan Ciobanu e cel mai sigur SUV din lume

Range Rover-ul condus de Răzvan Ciobanu este produs în anul 2014, are 2,3 tone și a primit 5 stele la testele de siguranță Euro NCAP. Nu doar că oferă o protecție a pasagerilor adulți în proporție de 91 la sută în cazul unui accident rutier, dar este prevăzut și cu un airbag pentru pietoni. Acesta se deschide cu 60 de milisecunde după ce senzorii au depistat un posibil impact frontal cu un pieton și reduce leziunile provocate.

„Echipa care s-a ocupat de siguranța autoturismului a lucrat neîntrerupt pentru a se asigura că modelul beneficiază de un sistem de siguranță care nu s-a mai întâlnit până acum în segmentul SUV. Este dotat cu un sistem autonom de frânare de urgență și a fost testat cu rigurozitate, standardele fiind mult peste limitele altor mașini. E o mașină de familie, siguranța e pe primul loc la un astfel de autoturism”, a declarat Murray Dietsch, director de programe Land Rover.

În aceste condiții, este posibil ca Răzvan Ciobanu să fi condus cu viteză excesivă și să nu fi purtat centură de siguranță în momentul în care autoturismul s-a lovit de copaci și s-a răsturnat.