Primul taxi electric, din anii ‘70, era exact ce ne trebuie în prezent

Primul taxi electric, din anii ‘70, era exact ce ne trebuie în prezent
07:33 06.04.2019

În anii ‘70, o companie a făcut un taxi electric foarte interesant. Deși arăta ca o cutie pe roți, era surprinzător de performant pentru acele vremuri, când bateriile erau mult mai slabe decât în prezent.

Azi, probabil că această mașină ți se pare amuzantă, dar eu nu m-aș grăbi să-i judec greșit designul. Pentru anii ‘70, era chiar o mașină plăcută vederii, dar, da, ai putea să enumeri zeci de modele superbe din acele timpuri care arătau mai bine chiar decât unele mașini din prezent.

Să nu uităm, însă, scopul pentru care a fost creat acest taxi electric: transport public, deci nu era nevoie decât de un confort decent și de eficiență.

O soluție pentru vremuri negre

taxi electric din anii 70
Imagini via Jalopnik

Proiectul acestui taxi electric a fost început în 1975, de către Lucas Motors (S.U.A.), o companie „no-name” în zilele noastre. Anul coincide cu perioada când a izbucnit criza petrolului în lume. A fost primul moment când omenirea a început să conștientizeze la nivel global limitele combustibililor fosili.

Au trecut mai bine de 40 de ani de atunci și, pentru că isteria s-a domolit, oamenii o consideră azi o simplă criză trecătoare, la fel ca oricare alta, specifică lumii capitaliste. În realitate, nu e chiar așa și e doar o chestiune de timp până când vom avea o nouă criză petrolieră.

Lucas Motors a vrut atunci să revoluționeze lumea auto și a țintit exact acolo unde era cea mai multă nevoie de o schimbare: transportul public.

În anii ‘70, producătorul era de părere că taxiurile circulau mai mulți kilometri decât mașinile personale. Prin urmare, un automobil electric ar fi fost cea mai ieftină soluție pentru companiile de taxi.

Un taxi electric care a anticipat viitorul

taxi electric din anii 70
Imagini via Jalopnik

Lucas a colaborat cu Ogle, o firmă de design auto, pentru a realiza forma caroseriei. Așa a ieșit una pătrățoasă, mai mult pragmatică decât estetică, dar nici nu poți spune că te ustură ochii atunci când o privești. Era acceptabilă, pentru un taxi.

Bateriile erau situate, la fel ca azi, sub mașină, mai exact, sub cabina automobilului și erau pe bază de plumb și acid, mult inferioare bateriilor din prezent, dar impresionante în anii ‘70. Ofereau o autonomie de 160 de kilometri, ceea ce nu e deloc puțin pentru acele vremuri.

Acest taxi electric era echipat cu un motor de 50 de cai-putere și, cu toate că era destul de greu – peste 2.000 de kilograme – prindea o viteză maximă de aproape 90 km/h.

Evident, într-un final, proiectul a fost abandonat, pentru că Lucas Motors n-aveau destule resurse ca să fabrice acel taxi la scară largă și niciun mare producător n-a vrut să cumpere brevetul. Dar, au „furat” ideea și au ținut-o la păstrare până azi, când tot mai multe companii auto încep să fabrice mașini electrice.

Sursa: jalopnik
loading...