27 feb. 2019 | 18:45

Mașina asta e ca un vis devenit realitate pentru aglomerația din București

VIDEO ACTUALITATE

Honda a realizat mașina viitorului și arată fenomenal. Este unul dintre cele mai frumoase hatchback-uri, chiar dacă e încă un prototip, are camere în loc de oglinzi laterale și un bord impresionant.

Se numește Honda e Prototype și va fi prezentată în cadrul Salonului Auto de la Geneva din luna martie. Prototipul a fost dezvoltat după conceptul Honda Urban EV, realizat în 2017, deci este o mașină electrică, echipată cu cele mai noi tehnologii.

Este un autoturism urban, din categoria hatchback, ideal pentru orașele aglomerate, conceput să se deplaseze pe distanțe mici și cel mult medii. De aceea are o autonomie destul de mică, de doar 200 de kilometri.

honda masina electrica bucuresti

Se cunosc foarte puține detalii despre specificațiile tehnice. Până acum, știm doar că este construită pe o platformă pentru vehicule electrice și are tracțiune pe spate. Asta înseamnă că nu te vei bizui prea mult pe această mașină în timpul iernii.

Totuși, designul acestei Honda e Prototype („e” vine de la electric) demonstrează că mașina este concepută mai mult pentru scopuri practice, decât pentru unele mai sportive, cu toate că are pe consolă și modul de condus sportiv.

Mașina cu priză la bord

După cum se poate vedea în imagini, Honda e este o mașină compactă, dar mai spațioasă în interior decât pare din exterior. Spre deosebire de conceptul de la care s-a plecat, Urban EV, prototipul palpabil are patru portiere, plus ușă pentru portbagaj. „Mânerele” de deschidere sunt și ele interesante, mai ales cele din față, care seamănă cu fanta de cartelă și card de memorie de la telefoane.

Portierele din spate sunt destul de înguste, dar automobilul e conceput pentru a transporta lejer patru adulți. Cât de comod stau aceștia, rămâne de văzut. Pentru persoanele corpolente, hatchback-urile sunt oricum problematice.

honda masina electrica bucuresti

Honda e are portul de încărcare în față, acolo unde vezi acea fantă neagră, pe capotă. Că tot vorbim despre partea electrică, un lucru interesant și util e că are la bord și o priză de 12 volți, la care poți conecta chiar și încărcătorul telefonului, un uscător de păr (pentru șoferițe) sau, de ce nu, un espresor de cafea.

Farurile și stopurile LED au un design inedit care-ți inspiră aerul unei mașini venită parcă din viitor. Pe mine mă duc cu gândul la ochii roboților din filmele Transformers. Chiar și logoul companiei este luminat, dar e doar o configurație pentru prezentarea de la Geneva.

Mașina cu camere video în loc de oglinzi laterale

Oglinzile laterale au fost înlocuite cu camere video care au exact același rol, dar avantajul lor este poziționarea și forma lor, special concepute pentru a nu fi lovite de un șofer/pieton/biciclist neatent. „Oglinda” retrovizoare din interior este, de asemenea, un ecran electronic, conectat la o altă cameră situată în spate și care se curăță singură de praf și alte depuneri.

Interiorul este relativ minimalist, dar ultra modern, cu spoturi de lumină în spate pe care le poți utiliza oricând dorești. Tapițeria nu are nimic special, ba chiar aș spune că nici nu e o țesătură durabilă.

Marea inovație se vede la bord, unde s-a încercat păstrarea simplității și încadrarea unor funcții de ultimă generație. Acele ecrane pe care le vezi desfășurate pe bord se strâng, ca să nu împiedice vizibilitatea.

Japonezii de la Honda spun că mașina nu e încă terminată, adică designul va mai suferi câteva modificări, dar îți spun cu certitudine că prototipul pe care-l vezi are vreo 90% din designul și dotările mașinii finale.