01 iul. 2019 | 08:44

De ce a explodat, din senin, o mașină electrică Tesla Model S

ACTUALITATE
De ce a explodat, din senin, o mașină electrică Tesla Model S

În urmă cu câteva luni, o Tesla Model S a luat foc din senin într-o parcare subterană dintr-un garaj din Shanghai. Evenimentul a dat startul unor investigații elaborate, atât din partea autorităților chineze, cât și a inginerilor Tesla.

În luna aprilie a acestui an, Tesla s-a confruntat cu un scandal de proporți. Un autoturism Tesla Model S parcat, fără șofer, a luat foc din senin. Evenimentul putea să fie unul destul de dramatic, având în vedere că s-a petrecut într-o parcare subterană, dar, din fericire, nu s-au înregistrat victime. Asta nu înseamnă însă că oficialii producătorului american nu au fost nevoiți să dea explicații pentru situația fără precedent.

Pornind de la evenimentului imortalizat de camerele CCTV din parcarea subterană din Shangahi, oficialii Tesla au lansat în sfârști un comunicat cu lămuriri. Din câte se pare, problema a plecat la un modul de baterii instalat în partea din față de mașinii. În teorie, au fost deja instalate protecții adiționale pentru acumulatorii tuturor autoturismelor Model S printr-o actualizare de firmware, ca o explozie similară să nu se mai producă niciodată.

Compania a făcut anunțul prin intermediul contului oficial de Weibo, Twitter-ul chinezesc. Aparent, acestea sunt concluziile unei investigații realizate în colaborare cu experții chinezi. Pentru a se ajunge la un diagnostic sigur, s-a realizat o analiză a bateriei care a ars, s-a verificat istoricul vehicolului, datele de producție și software-ul mașinii.

Nu a iești la iveală niciun defect suplimentar în urma investigației, dincolo de un modul din baterie. Nu s-au înregistrat probleme de software sau alte particularități care ar fi putut duce la situația extrem de neplăcută. Ca referință, un modul de baterie este o componentă a acumulatorului formată din mai multe celule de încărcare. În ceea ce privește utilitatea actualizării de firmware care a fost trimisă pe calea aerului către mașinile Model S și Model X, aceasta ar trebui să faciliteze monitorizarea mai atentă a parametrilor termici din baterie, mai ales în procesul de încărcare.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele