25 apr. 2019 | 09:38

Excel Add-in: cum activezi încărcarea automată a extensiilor sau le dezactivezi

ACTUALITATE
Excel Add-in: cum activezi încărcarea automată a extensiilor sau le dezactivezi

Funcționalitatea aplicațiilor din Microsoft Office poate fi amplificată prin extensii. Acestea nu sunt la fel de populare ca cele din Chrome sau Firefox, dar ar fi bine să știi cum le activezi în Excel sau le dezactivezi.

În funcție de anii de experiență pe care îi ai în Excel, Word, Outlook sau PowerPoint, sunt șanse destul de mari să fi întâlnit la un moment dat conceptul de add-in. Acesta face referire la extensii compatibile cu aplicațiile office și, de cele mai multe ori, se instalează când instalezi un alt program. Dacă instalezi Abbyy Fine Reader sau Foxit PDF Reader, vei avea add-in-uri în Excel și în Word menite să faciliteze conversia în PDF-uri și din acest format.

Un lucru este sigur, la fel ca în cazul extensiilor din Chrome, numărul add-in-urilor din Excel sau Word este fabulos. Nu le folosești pe toate, nu ai nevoie, dar ar fi păcat să nu știi cum scapi de ele sau cum le facilitezi încărcarea. În definitiv, nu este exclus să-ți fi instalat un progrămel tocmai pentru a-ți face viața mai ușoară în Excel, doar ca să-ți dai seama că nu-l vezi nicăieri când ai pornit programul Microsoft.

Pentru a verifica add-in-urile pe care le ai instalate și să alegi care ți se încarcă automat la fiecare pornire de Excel, trebuie să folosești editorul de regiștri. Procesul cu pricina nu este cel mai prietenos, dar dacă ai grijă ce faci, nu ar trebui să întâmpini niciun fel de probleme.

Microsoft Excel add-ins activare dezactivare 2

Apasă pe Windows + R pentru a deschide fereastra Run. Tastează Regedit acolo și confirmă inițierea operațiunii prin tasta Enter. În structura arborescentă din stânga, accesează ”HKEY_CURRENT_USER\ Software\ Microsoft\ Office\ Excel\ Addins”, fără ghilimele. Fă click pe fiecare dintre extensiile de dedesubt și, în fereastra din dreapta, vei vedea o cheie marcată LoadBehaviour. Fă dublu click pe ea și tastează 0 în acel câmp, dacă vrei ca extensia cu pricina să nu se încarce automată la fiecare pornire de Excel. Confirmă cu Ok. Tastează 3 la LoadBehaviour și confirmă cu Ok dacă vrei să ruleze de fiecare dată.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele