02 oct. 2019 | 15:10

Cea mai mare amenințare înainte de alegeri tocmai a fost pusă la vânzare pe dark web

ACTUALITATE
Cea mai mare amenințare înainte de alegeri tocmai a fost pusă la vânzare pe dark web

Dark web este locul de pe internet de unde poți cumpăra aproape orice, iar printre acestea se numără acum și servicii de dezinformare.

Nu există alegeri fără măcar puțină dezinformare, iar acum pare că există și grupuri care oferă astfel de serivicii, la un nivel profesionist.

Pe dark web există utilizatori dispuși să ofere servicii de dezinformare. Astfel, organizațiile sau persoanele interesate pot plăti fie pentru a genera propagandă pozitivă despre acestea, fie pentru a răspândi informații negative despre concurență sau rivali.

Partea îngrijorătoare este cât de ușor poți folosi dezinformarea în avantajul tău dacă ești dispus să cheltui ceva bani. De altfel, sumele nici nu trebuie să fie prea mari. Iar în pragul alegerilor, situația este destul de alarmantă.

Campanii de dezinformare, de vânzare pe dark web

Echipa de cercetători din cadru Insikt Group a observat la prima mână cum funcționează tehnica. Experții spun că aceste campanii de dezinformare costă destul de puțin și pot avea succes în mai puțin de o lună. Echipa a obervat reclamele unor grupuri vorbitoare de rusă care își promovau serviciile. Rușii anunțau că au experiență de ani de zile în derularea unor campanii de dezinformare în Europa de Est.

Cei de la Insikt Group au încercat să intre în contact cu cei care își promovau serviciile de desinformare pe dark web. Au creat o companie falsă și au cerut pe de-o parte, derularea unei campanii pozitive pentru companie și, pe de altă parte, au cerut s-o targeteze pe aceasta cu o campanie negativă.

În ambele cazuri, serviciile de pe dark web au fost extrem de eficiente. Cei plătiți să deruleze campaniile au folosit și rețelele sociale pentru a avea un cât mai mare succes. În plus, aceștia recurg și la articole sau bloguri pentru a promova informațiile.

Cercetătorii au cheltuit 6.500 de dolari pe cele două campanii. Acesta ar fi un preț extrem de mic pentru o companie sau chiar pentru un candidat la alegeri care speră să le câștige.