23 oct. 2019 | 14:44

De ce pierde Lime bani și cât de profitabilă e afacerea cu trotinete electrice

ACTUALITATE
De ce pierde Lime bani și cât de profitabilă e afacerea cu trotinete electrice

Serviciile Lime sunt destul de populare în lume, însă compania întâmpină și câteva probleme în ceea ce privește afacerea cu trotinete electrice.

A ajuns și în România în 2019, însă doar în București. Probabil știi deja cum funcționează: ai nevoie să instalezi aplicația, apoi setezi metoda de plată, scanezi codul de pe fiecare trotinetă și poți începe să te plimbi.

Serviciile pe care companiile ca Lime le oferă sunt destul de inedite, pentru că pur și simplu iei trotineta de pe stradă, îți faci treaba cu ea, și după ce ajungi la destinație, o poți lăsa exact unde vrei. Deblocarea unei trotinete electrice de la Lime costă trei lei, iar la fiecare minut parcurs apoi cu aceasta se vor adăuga câte 60 de bani.

Totuși, în ciuda faptului să străzile orașelor sunt pline de trotinetele electrice ale companiei, inclusiv București, Lime are probleme de natură financiară. Astfel, compania ar putea ajunge la pierderi de peste 300 de milioane de dolari anul acesta. Asta în contextul în care venitul brut ar fi de aproximativ 420 de milioane de dolari.

Compania este încrezătoare că, anul viitor, venitul brut va crește și va ajunge la peste un miliard de dolari. Astfel, eforturile de a îmbunătăți rezistența scuterelor va tăia pierderile operaționale în jumătate.

De ce pierde Lime bani în afacerea cu trotinete electrice

Compania se laudă a fi unul dintre startupurile cu ce mai rapidă creștere, în principal datorită extinderii serviciilor sale într-un număr uriaș de orașe din lume. Totuși, Lime înregistrează pierderi, iar acest lucru se datorează, în cea mai mare parte, modelului său de business. Mai exact, faptul că trotinetele sunt lăsate la îndemâna oricui pe străzi nu este tocmai eficient.

În primul rând, Lime pierde bani din cauza deprecierii rapide a acestor trotinete electrice. Durata de viață a unei trotinete electrice din flota sa de 120.000 de astfel de vehicule este de numai cinci luni. De asemenea, este foarte scump pentru companie și să opereze depozitele în care repară trotinetele electrice. Costurile pe care le trebuie să le suporte pentru administrarea trotinetelor sunt foarte mari.

În mod ideal, compania ar trebui să mărească durata de viață a unei trotinete eletrice suficient de mult pentru ca vehiculul să aducă profit, ținând cont și de costul de achiziție.

Lime testează mai multe moduri de a aduce îmbunătăți pe termen lung și încearcă inclusiv să facă trotinetele electrice mai durabile. De asemenea, încearcă să reducă și cheltuielile cu personalul responsabil cu încărcarea scuterelor, prin găsirea unei modalități de a schimba mai ușor bateriile cu altele noi.