17 iul. 2019 | 11:29

Dacia, una dintre cele mai proaste mașini? Testul la care eșuează cu grație

AUTO
Dacia, una dintre cele mai proaste mașini? Testul la care eșuează cu grație

Dacia se bucură de vânzări onorabile în Europa. Are și numeroase modele disponibile, iar planurile sunt mari atât pentru fabrica din România, cât și la nivel global. Totuși, una dintre mașinile grupului nu se descurcă deloc extraordinar.

Un test anual realizat în Marea Britanie arată că Dacia Sandero nu excelează deloc ca robustețe pe termen lung. Din fericire, dacă vrei să privești lucrurile așa, nu e chiar cea mai proastă. Britanicii susțin că Citroen C4 Grand Picasso ar trebui evitată, date fiind problemele care pot apărea în timp.

Pe ce loc a ieșit Dacia Sandero în testul britanicilor

În testul MoT, realizat anual, Dacia Sandero a ieșit pe locul 3 în clasamentul celor mai proaste mașini. În fața ei sunt Citroen C4 Grand Picasso și Ford Galaxy. Mașinile au fost judecate pe baza raporturilor de la service-urile de mașini. Mecanicii auto susțin că aceste modele sunt cele pe care, dacă le cumperi, trebuie să te aștepți la cheltuieli suplimentare.

Mașinile germane și japoneze s-au clasat cel mai bine, iar cele franceze, după cum vezi, deloc onorabil. Dacia Sandero a obținut un scor de 21,3%, în timp ce C4 Grand Picasso e pe primul loc cu 22%. Acest procent indică predispoziția acestor mașini de-a se defecta.

Spre comparație, pe locul întâi ca încredere este Honda Jazz cu 6%, urmată de Vauxhall Viva cu 6,6% și Hyundai I20 la 9,2%. Vauxhall are și-o mașină în top 10 cele mai proaste: Insignia cu 18,5%.

Cât de relevant e acest test ca să-ți dai seama cât de bună e o mașină

Testul MoT, acronim de la Ministerul Transporturilor (actualmente denumit Departamentul de Transport), a debutat cu Legea Traficului Rutier din 1988. E relevant pentru mașini mai vechi de trei ani și sunt luate în calcul siguranța, rezistența la drum și emisiile gazelor de eșapament.

Dacia Sandero, chiar dacă nu a scos un punctaj prea bun, încă e preferată de britanici, pentru că are un preț foarte mic. Fix acest model face o performanță bună în Europa: a fost pe locul trei în topul celor mai înmatriculate mașini noi în mai. Ține cont că, în mai, au fost înmatriculate circa 1,44 milioane de mașini, așa că nu-i deloc rău. Pe primul loc a fost Volkswagen Golf, urmată de Renault Clio.