Dacia, vândută sub marca Samsung: unde va fi noul model Renault
Dacia Duster va ajunge și în Asia, dar sub brandul Samsung Motors, controlată de Renault. Noul SUV ascunde sub capotă un Duster veritabil, dar învelit într-o caroserie mult mai atrăgătoare.
Samsung Motors este o marcă sud-coreeană, dar se află sub tutela francezilor de la Renault, la fel ca Dacia. Din 2020, pe piața est asiatică va intra acest SUV mult îmbunătățit față de cel românesc.
Dacia Duster ajunge, așadar, și în Coreea de Sud, dar s-ar putea să nu știe nimeni originea sa, mai ales că arată complet diferit față de ce vezi prin Europa.
Un SUV aparent cosmopolit, dar cu „suflet” de Dacia
Noul concept prezentat la sfârșitul lunii martie de francezi este similar cu Renault Arkana. Inițial, a fost cunoscut sub denumirea Duster Coupe, pentru că este construit pe platforma SUV-ului românesc.
Este un amalgam de denumiri: arată ca un Renault Arkana, e construit pe aceeași platformă ca Dacia Duster, va fi produs în serie de Samsung Motors, dar a fost prezentat sub denumirea XM3 Inspire.
De Renault Arkana probabil îți amintești de anul trecut, când a fost prezentat la Moscova.
„Am căutat să creăm cel mai elegant vehicul din lume, un model emblematic care va marca adevărata transformare de design de la Renault Samsung Motors”, a declarat Laurens Van den Acker, șeful departamentului de design al Renault.
Cuvinte similare au fost rostite și anul trecut, când a fost prezentat SUV-ul Arkana.
Dacia Duster: design diferit în Asia, motor nou în Europa
Nu se precizează în mod explicit că ar fi vorba de mașina românească, dar extragem concluzia că este, dacă ne amintim un alt detaliu.
Atunci când a fost prezentat noul SUV în Rusia, șeful departamentului de planificare a produselor era Bruno Ancelin (azi, nu mai e în companie). Acesta declarase că Arkana Coupe e dezvoltat pe aceeași platformă utilizată și pe Duster și că un model identic ar urma să fie fabricat și în estul Asiei.
În România, cea mai importantă noutate adusă la Dacia Duster este motorul de capacitate cilindrică 1.3 litri TCe, de 130 și 150 de cai-putere. Noua motorizare pe benzină de la Dacia oferă cel mai puternic motor utilizat de Dacia până acum.
Noul propulsor turbo cu injecție directă integrează un filtru de particule (GPF) care asigură reducerea semnificativă a emisiilor poluante. Din a doua jumătate a acestui an, motorul va fi disponibil și pe versiunile SUV cu tracțiune integrală.