Dacia, luată la țintă în Europa: Renault n-ar vrea să știi de aceste probleme

de: Andrei Simion
13 08. 2019

Prin Dacia, Renault și-a consolidat un loc foarte bun pe piața low cost. Acum încep problemele când vine vorba de calitate și, mai ales, de respectarea normelor de poluare. O analiză recentă arată că Dacia nu e chiar cea mai recomandată achiziție. Și asta dintr-un motiv bun.

Problemele Dacia privesc costurile conformării standardelor de poluarea înăsprite ale UE. Astfel, modelele Dacia trebuie pregătite mai mult decât alte mașini pentru a îndeplini ţintele UE. Până în 2021, compania trebuie să se plieze pe normele UE.

Revizuirea modelelor pentru a îndeplini reglementările ar putea afecta disproporţional profitabilitatea. Asta în timp ce Renault este mai bine poziţionat decât companii rivale pentru a îndeplini cerinţele. Totodată, în iulie, Renault şi-a revizuit în scădere estimările privind veniturile din acest an.

De ce Dacia trebuie să se conformeze normele mai drastice

Din 2020, flotele auto trebuie să respecte noile limite pentru emisiile de dioxid de carbon (CO2). În caz contrar, se pot aștepta la amenzi. Amenzile pe care le-ar putea primi Renault, dacă nu respectă regulile, ar putea ajunge la 450 milioane de euro. Asta înseamnă circa 17% din profitul previzionat pentru 2020.

Ca să ai un factor de comparație, deși Renault nu oferă cifre exacte, analize independente estimează că Duster generează o marjă de profit de peste 10%. Depășește astfel producătorii de maşini premium, cum ar fi Mercedes-Benz de la Daimler AG sau BMW AG. Anul trecut, vânzările Dacia au urcat cu 7% în timp ce maşinile brandului Renault au înregistrat un declin de 5%. Vânzările Dacia reprezintă aproximativ o cincime din totalul Renault.

Amenzile vor ţine cont de emisiile tuturor maşinilor fabricate de compania franceză. Aici intră și modelele Dacia. În medie, datorită tehnologiilor moderne, maşinile brandului Renault emit mai puţin CO2 decât modelele Dacia.

Compania autohtonă ar putea introduce un SUV hibrid în scopul reducerii emisiilor. Aici ar intra și mașina electrică despre care se tot zvonește.

Investiţiile costisitoare în tehnologiile pentru vehiculele electrice sau hibride pentru a îmbunătăţi performanţa emisiilor la Dacia ar putea afecta marja sa de profit. Arndt Ellinghorst, analist la Evercore ISI, apreciază că în următorii doi ani îndeplinirea ţintelor privind emisiile va costa producătorul local aproximativ 671 milioane de euro. Sau, per unitate, asta ar însemna 1.269 euro.