27 sept. 2019 | 10:16

Dacia Logan care te face să te simți ca în Fast & Furious

ACTUALITATE
Dacia Logan care te face să te simți ca în Fast & Furious
Autocompendium

Pe cât de multe modele produce Renault prin Dacia, pe atât de puține dintre cele cu adevărat dorite ies pe piață. Compania Dacia a lucrat și înainte, și după Renault la câteva concepte mai altfel. Așa e cazul și cu un Logan Sport GTR pe care l-ai vedea lejer tunat ca să fie pe gustul celor mai mari iubitori de mașini.

Dacia Logan a debutat în 2004 și ar fi existat planul pentru un model sport. Puteam avea acum pe străzi un Logan Sport GTR, în două uși, cu un design ceva mai agresiv și-o gardă la sol ceva mai mică. Ce să mai, arăta ca un Nissan GTR mai sexi.

Dacia Sport GTR concept

Conceptul acesta a adus aminte de Dacia Sport MD87. Acesta a fost un prototip dezvoltat în 1986 și gândit de inginerului Nicolae Cosmescu. Dacia, până la acest model, a fost o mașină clasică, inspirată de Renault 12, și singura la care avea acces clasa muncitoare din România comunistă. MD87 nu s-a materializat niciodată, dar a avut și o versiune de upgrade, cu faruri ca la Corvette și un look care să aducă mai mult a Vest decât a Est.

Un model care a ajuns pe străzi a fost Dacia 1410 Sport. A fost un coupe realizat tot pe platforma Renault 12 și a debutat în 1979. Deocamdată, nu există un „urmaș”.

Dacia are nevoie și de-o mașină sport

Dacia Sport GTR concept coupe

Poate acest concept în două uși nu va ajunge niciodată pe străzi. Dar, dacă analizăm ce face Renault în afară, piața vrea și-o astfel de mașină. Avem, de exemplu, un Sandero RS. Acest model, pregătit pentru 2020, arată ceva mai sportiv decât orice mașină Dacia ai mai văzut. Ca motorizare, folosește un motor de 2.0 litri de 148 CP și un cuplu de 205 Nm, când e alimentat cu etanol, și are 143 CP și un cuplu de 201 Nm când e pe benzină.

Are o cutie cu șase viteze și accelerează de la 0 la 100 de km/h în 8 secunde. Poate atinge o viteză maximă de 202 km/h.

Apoi, există și un Duster pentru raliu. Și se descurcă foarte bine. Un mix între toate aceste idei ar putea fi o mașină cu ceva succes pentru Dacia. Totodată, ar scoate-o un pic din zona de mașini ieftine și pe care le iei pentru că nu vrei să dai prea mulți bani, fără să conteze altceva.