De ce Dacia ar putea face o grămadă de bani datorită Brexit
Dacia ar putea avea doar de câștigat de pe urma Brexit, este de părere o fostă reprezentantă a companiei în Marea Britanie. Tocmai prețurile mici ale mașinilor va ajuta compania să ajungă printre giganții auto.
Este concluzia Louisei O’Sullivan, fostă reprezentantă Dacia în Marea Britanie, care acum a fost promovată și a trecut le Renault Group. Nu a uitat însă potențialul pe care-l are marca de la Mioveni chiar și într-o țară cu pretenții ca Regatul Unit.
Brexitul va fi momentul de cotitură pentru economia britanică, iar cetățenii vor fi primii care-i vor simți efectele, indiferent de rezultate. O’Sullivan este de părere că aceasta este oportunitatea de aur pentru Dacia pentru a deveni una dintre cele mai competitive companii auto de pe piață.
Dacia ia cu asalt Marea Britanie
Este greu de crezut, având în vedere că anul trecut, Dacia a avut cele mai puține vânzări chiar în Marea Brtianie.
„Suntem o marcă de buget, suntem cei mai ieftini pe piață și ne considerăm ca fiind în concurență cu piața de autoturisme second-hand. Ne considerăm ca fiind aliniați cu Aldi și Lidl și vedem Dacia foarte mult ca pe o marcă Brexit. Cu incertitudinea actuală, oamenii se gândesc probabil că ar trebui să planifice mai atent când își aleg o mașină”, a declarat O’Sullivan.
Poate că sună relativ umilitor pentru români că Dacia este comparată cu mașinile SH, dar exact acest aspect poate crește vânzările brandului. Faptul că o companie oferă mașini noi la prețurile autoturismelor second-hand e un avantaj. Oricine își dorește o mașină nouă, chiar dacă n-are suficienți bani.
La noi, de exemplu, foarte mulți români aleg să-și ia o mașină SH pentru că e mai ieftină decât una nouă. Că ajung, în cele din urmă, din motive subiective, să ia una veche la preț de una nouă doar pentru că e BMW, Volkswagen sau Mercedes, este alt aspect.
Prețurile mici la Dacia sunt asul din mânecă
În perspectiva lui O’Sullivan, consumatorii ar putea opta pentru o mașină ieftină, dar nouă, decât pentru una ieftină, dar mai veche. Să nu uităm de taxele de poluare care sunt mai mari pentru mașinile SH.
O’Sullivan afirmă că întârzierea de șase luni în Marea Britanie pentru livrarea unui Duster, în comparație cu Europa continentală, a redus impactul WLTP (noile reglementări de poluare) prin asigurarea conformității livrărilor cu noile reglementări.
În cursul lunii septembrie, înmatriculările celor 1.142 SUV-uri Duster au scăzut cu doar 1,74% față de anul precedent, în timp ce Sandero și Logan au scăzut cu 69,9% (la 1.147 de unități) și 36,7% (la doar 181 de unități).
Duster și-a dublat cota de piață, iar această creștere se observă în toată Europa. În ciuda reclamei proaste care se face în Marea Britanie mașinilor cu origini românești, Dacia se bucură de ceva popularitate printre clienții care au cumpărat deja un autoturism românesc. Mulțumirea clienților se vede și într-un sondaj YouGov care a avut rezultate încurajatoare la întrebarea „ați recomanda brandul și unui prieten sau coleg?”.
Din 2013 până în prezent, în Regatul Unit s-au vândut peste 120.000 de autoturisme Dacia. Nu-i deloc rău pentru o marcă low-cost, într-o țară dominată de oameni avuți. Și, știm cu toții cât de pretențioși sunt englezii.
Ideea lui O’Sullivan este simplă: pe măsură ce se strânge lanțul din cauza Brexitului, englezul va trebui, la rândul lui, să mai strângă cureaua și nu-și va mai permite o mașină scumpă și greu de întreținut. Dintr-o dată, parcă nu mai privești Dacia în mod ironic, ci mai degrabă admirativ.