Revoluția cutiei negre din avioane: cum vor fi descoperite problemele în timp real
Cutiile negre de la bordul avioanelor sunt importante în determinarea motivului pentru care un avion s-a prăbușit (sau a avut probleme). Acum, doi lideri în aviație colaborează pentru a revoluționa felul în care datele, în cazul unui accident aviatic, sunt obținute.
Cele două companii, Honeywell și Curtiss-Wright Corp., lucrează la dezvoltarea unei tehnologii pentru cutiile negre de la bordul avioanelor. Vor mări capacitatea internă de stocare și, pentru prima dată, vor folosi conectivitatea prin satelit pentru a putea recupera imediat și de la distanță datele de la bordul aparatelor de zbor, în cazul unui accident. Dispozitivele vor permite proprietarilor, operatorilor și producătorilor să poată accesa în timp real date critice legate de aparatul de zbor.
Sursă importantă de date, cutiile negre au ajutat la îmbunătățirea standardelor de siguranță în materie de aviație de la introducerea lor, în 1950. Ele furnizează informații vitale legate de nivelul de combustibil, altitudine, performanța motoarelor, temperatură, direcție, viteză etc. Astfel, în cazul unui accident, anchetatorii pot folosi aceste date pentru a înțelege șirul evenimentelor care au condus la prăbușirea avionului, dar sunt utile și pentru a lua măsuri mai bune, care fac zborurile ulterioare mai sigure.
O cutie neagră este formată din două componente: Cockpit Voice Recorder (CVR), care înregistreză sunetele din cabina de pilotaj și Flight Data Recorder (FDR), care întregistreză datele tehnice. Cele două companii oferă fie CVR, fie FDR, ca aparate de sine stătătoare, sau combinate într-un recorder care oferă ambele tipuri de date.
Dezavantajul cutiilor negre este că acestea sunt destul de dificil de localizat și recuperat după un accident aviatic. Au fost mai multe cazuri în care cutia neagră nu a fost niciodată găsită, după prăbușirea unui avion. În ciuda importanței lor, cutiile negre nu folosesc cea mai nouă tehnologie. Modele mai vechi încă stochează informații pe bandă magnetică. Dar și cele mai noi, care folosesc tehnologie digitală, trebuie găsite mai întâi pentru a putea extrage datele.
Cu ajutorul acestei tehnologii, localizarea aparatului nu va mai fi o problemă, pentru că datele deja vor putea fi accesate de la distanță. Honeywell va moderniza software-ul aparatelor pentru ca datele din timpul unei zbor să poată fi accesate în timp real.
Bill Voss, consultant în domeniul siguranței aeriene, a declarat pentru Wall Street Journal că tehnologia este foarte valoroasă pentru anchetatori și le va permite să obțină rapid informații despre un accident. „Vei avea niște date și le vei avea imediat”, a spus el.