Cum a permis Instagram ca datele tale să ajungă unde nu trebuie
Având în vedere că Instagram este o platformă deținută de Facebook, astfel de informații nu ar trebui să ne surprindă deloc.
Instagram a încheiat orice legătură cu un partener important de advertising după ce a descoperit că aceasta din urmă colecta în mod necorespunzător date din conturile utilizatorilor. Aceasta a creat înregistrări detaliate care cuprindeau locația utilizatorilor, dar și postări de pe platformă, descrierile profilurilor sau imaginile adăugate pe stories. Milioane de utilizatori ai rețelei sociale ar putea fi afectați.
Responsabilul este Hyp3r, o companie de marketing cu sediul în San Francisco. De altfel, această firmă era chiar partenerul preferat de marketing al platformei Instagram.
Partea cea mai proastă e că Instagram a permis ca aceste lucruri să se întâmple. Hyp3r a reușit toate aceste lucruri pe o perioadă destul de îndelungată, de cel puțin un an.
Facebook dezamăgește acum și via Instagram
Platforma deținută de Facebook susține că Hyp3r i-a încălcat politicile și, în consecință, a încheiat colaborarea cu această companie. Totuși, această măsură nu scuză neglijența de care Instagram a dat dovadă în ceea ce privește datele personale ale utilizatorilor. Mai ales pentru că a luat măsuri abia după ce cei de la Business Insider au făcut publice aceste informații.
Volumul real de informații pe care compania a reușit să le strângă de pe Instagram nu poate fi știut cu exactitate. Totuși, Hyp3r a anunțat în mod public că dispune de un set de date a sute de milioane de consumatori din lume. Potrivit unor surse, 90% dintre aceste date ar fi fost colectate de pe rețeaua socială.
Chiar foști angajați ai Hyp3r spune că Instagram ia foarte puțin măsuri pentru a se asigura că datele utilizatorilor privind locația sunt protejate.
Bineînțeles, compania de marketing neagă că ar fi încălcat regulile Instagram. Hyp3r spune că accesarea datelor publice de pe platformă, în acest fel, a fost total legitimă și justificabilă.