Ce înseamnă pentru Dacia noua companie a alianței Renault-Nissan-Mitsubishi
Grupul Renault-Nissan-Mitsubishi a format o nouă companie care să asigure un viitor competitiv al alianței. Iar de acest pas ar putea profita și Dacia, sub o formă sau alta.
Renault, Nissan și Mitsubishi caută soluții pentru a-și ține alianța unită. După scandalul legat de Carlos Ghosn, parteneriatul părea că scârțâie din mai multe încheieturi. Dar constructorii nu vor să renunțe așa ușor.
Cei trei producători auto au anunțat că au format o companie care se va ocupa de cercetarea și dezvoltarea tehnologiilor avansate. Informația e dată ca sigură de presa japoneză și e lesne de intuit cam în ce zonă se va lucra. Constructorii vor căuta soluții pentru dezvoltarea mașinilor electrice și autonome. La pachet, vor fi identificate soluții pentru ca tranziția să fie făcută cât mai repede și mai eficient.
Dacia ar putea avea de câștigat.
Ce are de câștigat Dacia de pe urma noii entități
La nivel mondial, toți marii constructori se grăbesc să facă tranziția spre electrice și autonome. Numai că un astfel de pas este extrem de costisitor. Investițiile sunt de ordinul milioanelor de euro. E motivul pentru care mulți producători merg pe ideea unor alianțe și fuziuni.
Noua entitate, care ar urma să fie anunțată oficial în luna ianuarie, se va concentra pe cercetarea şi dezvoltarea tehnologiilor auto avansate, adică exact ceea ce-i trebuie industriei. Sursele susțin că noua companie va fi condusă de un inginer franco-libanez, Hadi Zablit. El este, în prezent, director pentru dezvoltarea afacerilor în cadrul alianţei.
Soluțiile care vor fi identificate vor ajuta, cu siguranță, și Dacia. Constructorul auto autohton se pregătește să lanseze (poate anul viitor) primul model electric sau hibrid. Renault are deja tehnologia necesară, dar ar putea decide să o aducă la Mioveni doar atunci când costurile vor fi deja amortizate. Iar noua companie a grupului Renault-Nissan-Mitsubishi ar putea veni cu soluții de accelerare a procesului.
Renault şi Nissan formează o alianță din 1999, iar participațiile sunt împărțite: Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez.
Alianţa Renault-Nissan a devenit și mai puternică din 2016, atunci când a fost inclus și Mitsubishi. Această structură a acţionariatului îi nemulţumeşte pe japonezi, care fac presiuni pentru o mai mare autoritate în cadrul alianței. Au cerut inclusiv ca Renault să renunțe la o parte din pachetul de acțiuni, să aibă o participație mai mică. Dar șeful Renault nu vrea, deocamdată, să audă de așa ceva. El a declarat pentru presa franceză că acest lucru nu e pe agenda Renault, dar că nu exclude nicio variantă.
Noua companie pare că are rolul de a stabiliza relațiile.