12 nov. 2019 | 16:11

Black Friday în China a golit stocurile pentru telefonul pliabil al Samsung

ACTUALITATE
Black Friday în China a golit stocurile pentru telefonul pliabil al Samsung

Black Friday este deja un eveniment de comerț online răspândit în mai toată lumea, însă chinezii au o versiune a lor, în care telefonul pliabil Samsung s-a vândut extrem de bine.

În fiecare an, pe 11 noiembrie, în China are loc Single’s Day, o sărbătoare dedicată cumpărăturilor online la prețuri reduse.

După eșecul inițial, Samsung a relansat modelul Galaxy Fold pe diverse piețe. Produsul a fost disponibil pentru a fi cumpărat în China pe 8 noiembrie. Totuși toate telefoanele companiei sud-coreene au fost vândute în doar cinci minute.

Ulterior, Samsung a considerat Single’s Day drept ziua ideală pentur lansarea unui nou lot de telefoane pe piața chineză. Și de această dată, stocul de telefoane Galaxy Fold s-a epuizat în doar câteva minute de la începerea vânzării. Compania nu a dezvăluit o cifră exactă în ceea ce privește numărul de unități vândute.

Acest lucru este puțin neobișnuit, mai ales dacă iei în considerare faptul că principalul rival al Samsung Galaxy Fold este un alt telefon pliabil, produs chiar de o companie chineză, Huawei Mate X.

Cum a apărut Black Friday, versiunea din China

Totul a pornit ca o mișcare împotriva Valentine’s Day, pentru persoanele fără partener din China anilor 1990. Pe atunci, studenții din cadrul Universității Nanjing au început să sărbătorească faptul că erau singuri. Au ales data de 11.11 pentru că aceasta conține doar cifre de 1, adică doar „singles”.

Ca și în alte țări, unde Black Friday este prilejul perfect pentru a-ți cumpăra un telefon, televizor sau chiar un outfit nou, așa și în China Single’s Day este motivul pentru care locuitorii săi economisesc bani ca să achiziționeze noi produse. Atunci, retailerii au vânzări mai mari decât în orice zi a anului.

În statul comunist, a fost preluată în 2009 de gigantul de comerț online Alibaba. Și a avut mare succes. De exemplu, în 2017, Alibaba a stabilit un nou record în ceea ce privește vânzările: în 24 de ore, a depășit încasări de 25 de miliarde de dolari.