11 nov. 2019 | 12:49

Black Friday cât China: Alibaba face recorduri care păreau imposibile

ACTUALITATE
Black Friday cât China: Alibaba face recorduri care păreau imposibile

Mulți oameni de afaceri de succes au cărți inspiraționale despre cum au făcut primul milion sau miliard. Echivalentul chinezesc al Blck Friday îți arată că Alibaba poate să-l facă în câteva zeci de secunde.

În China a început nebunia similară cu Black Friday. E vorba de evenimentul denumit Singles Day, sesiune de shopping care vine cu reduceri mari. Anul acesta, Alibaba o găzduiește pe 11 noiembrie, adică 11.11. Și e un eveniment ajuns deja în cel de-al 11-lea an.

Iar planetele s-au aliniat și de această dată pentru gigantul chinez din zona e-commerce. Alibaba a reușit să atingă miliardul de dolari în vânzări în doar 68 de secunde. În primele ore, se dusese deja la 30 de miliarde de dolari. Este, așadar, pe punctul de a stabili un nou record.

Anul trecut, de exemplu, miliardul de dolari se atingea cu 17 secunde mai târziu.

Alibaba îți arată ce înseamnă Black Friday cu adevărat

Ca să-ți faci o idee despre cât poate să vândă Alibaba cu ocazia Singles Day (sau Double Eleven, cum i se mai spune), află că acest eveniment generează vânzări mai mari decât Black Friday și Cyber Monday la un loc. Mai mult, depășirea pragului de 30 de miliarde de dolari, în doar câteva ore, înseamnă că vânzările reprezintă cam 80% din cât a vândut Amazon în ultimul trimestru.

Alibaba a pornit tradiția în 2009, atunci când nu prea existau astfel de eveniment care să stimuleze vânzările pe final de an. Jack Ma, fostul șef al companiei, a venit cu ideea care s-a dovedit un real succes. Iar evenimentul este prezentat drept unul extrem de grandios, care-i face pe oamenii din sute de țări să cumpere de pe Alibaba.

Anul acesta, Singles Day a fost inaugurat cu un concert Taylor Swift. După concert, au urmat reclame difuzate în live-streaming pentru mai bine de o mie de branduri. Printre ele și giganți de pe alte continente precum Apple și L’Oreal.

Alibaba se așteaptă ca, anul acesta, aproximativ 500 de milioane de clienți să cumpere prin intermediul platformei sale, cu 100 de milioane  mai mulți decât anul trecut.