Cel mai tare automobil pentru București pe care îl poți conduce fără permis
Un concept de automobil urban care poate fi condus fără permis, ar putea fi mașina electrică ideală pentru București, dacă n-ar circula deja atât de multe autoturisme.
Un automobil mai mic chiar decât Smart ForTwo ar putea deveni realitate dacă tinerii chiar și-ar dori o mașinuță cât o cutie pe roți, dar pentru care n-au nevoie de permis.
Mașina pe care o vezi în imagini este Citroen AMI ONE, un concept interesant și minimalist care are un scop practic, nu unul estetic, dar nici nu poți spune că arată rău.
Este foarte asemănător cu Smart ForTwo, dar e mai mic decât acesta cu 20 de centimetri, este electric și poate fi condus fără permis.
În limbajul nostru, Citroen AMI ONE face parte din categoria mopedelor, pentru că viteza maximă atinsă este de 45 km/h și cântărește doar 425 de kilograme, chiar dacă este un autovehicul cu patru roți.
Se pare că acest automobil este, de fapt, o reinventare a modelului Citroen 2CV, o mașină aproape legendară, foarte populară prin Franța. Dacă te-ai uitat la seria de filme Jandarmii, cu Louis de Funes în rolul principal, atunci sigur ai văzut-o. Era acel automobil condus de o măicuță cu viteză infernală și care se dezmembra de fiecare dată pe drum.
Citroen AMI ONE nu lasă impresia că s-ar face bucăți dacă ai apăsa mai tare pedala de accelerație, dar oricum este un simplu concept și nu se știe dacă va deveni vreodată realitate. Conceptul va fi prezentat la Salonul Auto de la Geneva.
Se pare că Citroen n-are curajul să-i facă mai multă concurență rivalului său Renault, care are deja modelul Twizy, tot un fel de moped electric.
În urmă cu 71 de ani, Citroen 2CV a fost creat pentru francezii din mediul rural, pentru că acești oameni aveau nevoie și de un automobil ușor pentru a se deplasa, nu doar de tractor și de căruță. Citroen 2CV a fost foarte util, dovadă faptul că s-a produs până în anii ‘90.
Azi, Citroen visează că ar putea „domestici”, cumva, modelul legendar și să-l readucă în varianta pe care o vezi: un vehicul electric cu o autonomie de sub 100 de kilometri, care merge cu o baterie litiu-ion poziționată sub podea.