Audi are tehnologia care te ajută să nu iei amendă. Cum funcționează
Audi a implementat o tehnologie care te scapă de opritul la semafor, dacă îți conduci mașina așa cum trebuie. Este o funcție care, cu siguranță, ar fi foarte căutată în România, mai ales de către unii șoferi de mașini Audi.
Anumite modele Audi au deja o funcție care-ți contorizează timpul petrecut la semafor, la culoarea roșie, și-ți arată cât mai trebuie să aștepți. Dar, compania germană duce această tehnologie la un nou nivel și te scapă de opritul la semafor în anumite situații.
Sună bine, nu? Cine n-ar vrea să circule fără opriri prin oraș, după bunul plac? Nu te grăbi totuși. Nu înseamnă că îți echipează mașina Audi cu un aparat prin care să fentezi semafoarele așa cum fentezi radarele.
Este vorba de o funcție electronică denumită Green Light Optimization Speed Advisory (GLOSA), care are rolul de a te ajuta să economisești carburant și să fluidizeze traficul.
Audi te învață cum să „fentezi” legal semafoarele
Acest „consilier” electronic care optimizează viteza mașinii în funcție de culorile semafoarelor utilizează locația autoturismului tău și date din trafic, ca să-ți calculeze viteza optimă pe care trebuie să o ai ca să nu te prindă culoarea roșie în intersecție sau în altă împrejurare.
Cu alte cuvinte, GLOSA te învață cum să conduci corect și cum să profiți de culoarea verde, astfel încât să eviți opririle inutile cauzate, de regulă, de faptul că nu știi să apreciezi viteza corectă, ca să treci pe culoarea verde înainte să se scurgă timpul și să fii oprit de cea roșie.
Evident, în teorie sună bine. În realitate, nu ești singur pe șosea. Sunt și alți participanți la trafic, un pieton în vârstă care n-are chef să traverseze pe unde trebuie, un taxi care-ți taie calea ca să ajungă el la client, un autobuz care ocupă o bandă și jumătate de drum și-ți blochează calea etc.
Viitor promițător
Cealaltă funcție care-ți arată cât mai ai de stat la semafor se numește Traffic Light Information (TLI).
GLOSA și TLI fac parte dintr-un pachet de funcții numit Audi Connect Prime, dar sunt disponibile doar pe modelele A3 și TT, din S.U.A. și pot fi utilizate doar în anumite orașe americane – Dallas, Denver, Gainesville, Houston, Kansas City, Las Vegas, Los Angeles, New York, Los Angeles, Washington DC și altele.
Într-un viitor apropiat, Audi vrea să dezvolte aceste funcții și să le extindă utilitatea. Nu este exclusă nici pornirea/oprirea motorului automată cât timp stai la semafor, ca să economisești carburant – totuși, consumi mai mult combustibil dacă pornești și oprești motorul mereu și pentru perioade scurte de timp.
Nu-i rău deloc pentru o companie auto germană. Mă întreb ce părere are Donald Trump, care a început să viseze amenințări la securitatea națională și din partea mașinilor nemțești.