Altex, penalizată de ANPC. Ce acuzații i se aduc magazinului în relația cu clienții

Altex, penalizată de ANPC. Ce acuzații i se aduc magazinului în relația cu clienții
Sursa foto: Inquam Photos / Cornel Putan
14:17 22.08.2019

Altex și alte două magazine din România au fost sancționate de ANPC pentru practici comerciale înșelătoare. Autoritatea susține că una dintre cele mai mari probleme are legătură cu livrarea produselor.

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a transmis că, pe 22 august, au fost sancţionate trei companii locale. Acestea sunt Altex Romania SRL, Flanco Retail SA şi Corsar Online SRL. Pe rând, acestea administrează magazinul online și offline Altex, Flanco, respectiv CEL.

Într-o fază premergătoare, consumatorii se pot adresa operatorilor economici pentru a încerca o soluţionare amiabilă. Dacă aleg asta, vor obţine de la Altex, Flanco și CEL un document în situaţia în care nu se doreşte soluţionare amiabilă într-un termen rezonabil (48 de ore – șapte zile pentru un răspuns în scris). Ulterior se pot adresa online sau în scris către ANPC.

Problemele de la Altex, Flanco și CEL

ANPC susține că, în cadrul discuţiilor, au fost ridicate şi problemele consumatorilor referitoare la perioada de livrare a produselor – comerţul la distanţă şi prelungirea nejustificată a acesteia faţă de ceea ce s-a agreat contractual. Acestor magazine li s-a pus în vedere necesitatea eliminării practicilor comerciale înşelătoare. Totodată, trebuie să respecte regulile privind garanţiile.

Horia-Miron Constantinescu, preşedinte ANPC, a spus că acesta reprezintă momentul zero. Conform acestuia, nu va mai tolera nicio abatere de la legislaţia privind protecţia consumatorilor, comercianţii care încalcă regulile menţionate sau utilizează practici comerciale înşelătoare fiind în pericol de suspendare a activităţii.

În aceeași săptămână în care Altex e sancționat de ANPC, magazinul a anunțat că se retrage din marketplace eMAG. A invocat comisioanele prea mari. De cealaltă parte, eMAG susține că sunt valabile încă din aprilie.

„În aprilie, am început un proces de ajustare a comisioanelor, iar cu Altex nu am ajuns la un acord. Le mulţumim pentru parteneriat, apreciem contribuţia şi îi aşteptăm oricând înapoi în eMAG Marketplace”, a declarat Florin Filote, director eMAG Marketplace.

Etichete: