02 aug. 2019 | 15:30

Alt accident fatal cu Tesla pe Autopilot. Familia victimei dă în judecată firma

ACTUALITATE
Alt accident fatal cu Tesla pe Autopilot. Familia victimei dă în judecată firma

Tesla este dată în judecată de familia unui bărbat de 50 de ani care a murit într-un accident, în timp ce folosea sistemul de asistență Autopilot al Tesla-ului său. Familia lui Jeremy Beren Banner trimite în judecată Tesla și cere daune de peste 15.000 de dolari.

Banner este a patra persoană care moare într-un accident când folosea funcția de Autopilot, iar familia lui este a doua care dă în judecată Tesla din această cauză.

Banner a fost murit în timp ce mergea pe o autostradă din Florida cu 110 kilometri pe oră pe 1 martie 2019. Automobilul său Tesla Model 3 s-a ciocnit cu un camion cu remorcă de transport de automobile care i-a tăiat calea și astfel acesta a rupt acoperișul mașinii Tesla. Model 3 s-a oprit, în cele din urmă, la 1600 de metri distanță de la locul impactului.

Cine ar fi de vină în acest accident

În mai, Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor a dezvăluit într-un raport preliminar că Banner pornit modul Autopilot cu doar aproaximativ 10 secunde înaintea impactului. Agenția a spus că „vehiculul nu a detectat mâinile șoferului pe volan înainte de impact”, ce ar putea sugera o problemă pentru compania lui Elon Musk.

Producătorul de mașini electrice vede lucrurile altfel și un reprezentant al companiei a declarat că, din informațiile adunate de vehicul, este clar că „Banner și-a luat mâinile de pe volan imediat după ce a pornit funcția”. Ceea ce contravine instrucțiunilor companiei. Regula companiei fiind ca șoferii Tesla să țină mâinile pe volan tot timpul, chiar dacă funcția Autopilot este activată. Asta deși chiar Elon Musk a fost văzut că își ia mâinile de pe volan atunci când are modul Autopilot activat.

Totuși, șoferul ar fi putut avea mâinile pe volan, însă fără să aplice o presiune suficientă. Mașina trimite semnale atunci când nu detectează mâini pe volan, deși chiar dacă mâinile s-ar afla pe volan, însă fără ca șoferul să strângă suficient de puternic.

Acest accident seamană cu primul accident al Tesla în care o persoană a decedat folosit Autopilot. Atunci mașina s-a lovit de un alt camion, iar problema ar fi fost faptul că acele camere de luat vederi ale mașinii nu au distins marginea albă a vehiculului de cerul luminos.