22 nov. 2018 | 13:15

Cum vrea YouTube să-ți bage pe gât mai multe reclame

ACTUALITATE
Cum vrea YouTube să-ți bage pe gât mai multe reclame

YouTube suplimentează reclamele care-ți apar în timp ce vizionezi un clip, dar, pentru că știe că nu-ți plac, îți dă posibilitatea să scapi de ele printr-un singur skip.

YouTube s-a schimbat mult în ultimii cinci ani. Nu doar că a început să ofere mai mult conținut la calitate video și audio superioară, dar a devenit și mai accesibil prin faptul că-l poți accesa aproape de pe orice (telefon, tabletă, PC sau televizor smart).

În tot acest timp, a crescut și timpul petrecut de utilizatori pe YouTube , uneori prea mult (de aceea ai pe mobil funcția de avertizare atunci când depășești limita).

Prin urmare, a crescut și oportunitatea companiilor de a câștiga bani din reclamele pe care ți le livrează în timpul vizionării clipurilor. Așa funcționează acum internetul și tu ai proceda la fel dacă ai câștiga bani din așa ceva.

youtube reclame

YouTube vrea să satisfacă nevoile tuturor, așa că plănuiește să-ți dubleze reclama care-ți apare într-un video, iar cea de-a doua ar urma imediat după prima, dar tu ai posibilitatea să dai skip direct la conținutul clipului dacă reclamele nu te interesează.

Cei de la Google cred că e mai bine pentru tine, ca utilizator, să vezi câte două reclame una după alta, decât să-ți fie întrerupt clipul de mai multe ori, până te enervezi și ieși complet din aplicație.

Reprezentanții YouTube sunt de părere că strategia lor îți dă oportunitatea să ai cu 40% mai puține întreruperi sâcâitoare, decât dacă ți-ar fi livrate cu forța mai multe reclame.

Regula ar fi valabilă doar în cazul clipurilor mai lungi, care permit un astfel de conținut publicitar. Asta ar ajuta YouTube să păstreze cu 8 până la 11 procente mai mulți utilizatori unici și ar atrage cu până la 10% mai mulți agenți de publicitate.

Prin luna septembrie, YouTube a mai anunțat că vrea să introducă și reclamele verticale, ca să fie în trend cu ceea ce se dă deja pe Instastories sau Facebook Stories.