O problemă esențială a VR-ului ar putea fi rezolvată
Realitatea virtuală (VR) și dispozitivele necesare pentru a experimenta jocuri sau filme VR există pe piață de ceva vreme. Nu au ajuns să fie însă atât de ieftine și bune, încât să fie adoptate de consumatori pe scară largă. Una dintre problemele actuale se leagă de mărimea dispozitivelor și de numeroasele cabluri pe care trebuie să le contectezi.
Un nou standard pentru conectivitatea headset-urilor VR a fost anunțat de către un consortium de companii implicate în această industrie. Standardul se referă la abandonarea numeroaselor cabluri pentru unul singur, USB-C.
VirtualLink Consortium, format din AMD, Microsoft, Nvidia, Valve și Oculus, a decis ca noul standard se va nimi virtual link și va folosi formatul USB-C. Acesta va permite transmisie video la o viteză de 32 Gb/secundă și o transmisie de date de 10 Gb/secundă în același timp.
Pentru alimentare, VirtualLink suportă până la 27 W, dar doar 15 W for fi necesari pentru ca headset-ul VR să funcționeze. De asemenea, VirtualLink va fi open source, ceea ce înseamnă că va putea fi folosit și de alte companii fără o taxă de licențiere.
Acest nou standard este o veste bună pentru tine deoarece te va scăpa de toate cablurile cu care trebuie să-ți bați capul azi dacă vrei să încerci un joc video VR. Astfel, vei scăpa de toate cablurile în care te-ai putea încurca atunci când porți o astfel de cască și nimic nu reduce mai mult sentimentul de apartenență al unei lumi virtuale decât să te împiedici în cabluri.
În plus, reducând sistemul la un singur cablu USB-C înseamnă că headset-urile vor putea fi folosite și împreună cu ultrabook-uri sau alte laptop-uri 2 în 1 care au asemenea porturi. Odată rezvolvată această problemă poate headset-urile de VR vor deveni mai populare și poate vom aveam mai mult conținut pentru consum, fie ele filme, clipuri muzicale sau jocuri.