17 iul. 2018 | 10:27

Românii care vor telefoane bune evită modelele scumpe Allview

ACTUALITATE
Românii care vor telefoane bune evită modelele scumpe Allview

În urmă cu o săptămână, am scris despre prăbușirea veniturilor companiei brașovene Visual Fan. A reușit o „creștere negativă” cu 50% în 2017 față de 2016. Reacția solicitată atunci a venit abia acum. Astfel, iată cum e justificată scăderea brandului Allview.

Lucian Peticilă, șeful Visual Fan care controlează marca Allview, susține că această scădere a fost cauzată de renunțarea la vânzarea de smartphone-uri ieftine. „Decizia companiei de a nu mai vinde smartphone-uri din gama entry, cu display-uri sub 5 inci, a avut ca efect imediat scăderea vânzărilor prin intermediul operatorilor, la care se adaugă și concurența puternică a multitudinii brandurilor noi apărute pe piață’’, a declarat Peticilă.

Prin acestă acțiune este evident că Visual Fan vrea să împingă românii să cumpere modelele mai scumpe Allview din ofertă. Clienții sunt însă reticenți, după cum reiese din vânzări.

Reamintesc că anul trecut nu a fost unul bun pentru compania brașoveană. Cifra de afaceri a companiei a scăzut cu aproape 51% în 2017 față de 2016, potrivit datelor publicate pe Ministerul de Finanțe. Visual Fan a avut venituri de doar 156,5 milioane de lei anul trecut, față de 306 milioane de lei cât a înregistrat în 2016.

Profitul companiei a fost afectat, de asemenea, acesta înregistrând o scădere de 28% anul trecut comparativ cu acum doi ani de zile. Profitul Visual Fan, compania care administrează Allview, a scăzut la 9,7 milioane de lei în 2017 față de 34,5 milioane de lei cât era în 2016.

Legat de reclamațiile despre garanție și calitatea produselor companiei românești, Peticilă a avut o explicație. „[…] având în vedere că avem pe piaţă peste 2,5 milioane de dispozitive pentru care oferim garanţie, este posibil să apară şi cazuri neprevăzute, dar evidenţiez faptul că, în ultimii ani, am adus îmbunătăţiri în mod constant în ceea ce priveşte serviciile post-vânzare oferite”, a spus acesta.

Pe viitor, strategia de business a companiei care deține Allview rămâne orientată spre dezvoltarea de smartphone-uri si tablete, dar si spre aplicaţii precum AVI. În fapt, AVI e o caracteristică despre care compania crede că o să-i scoată în evidență telefoanele. Deocamdată n-a câștigat multă popularitate în rândul utilizatorilor.

Compania a mai precizat că, în ultimul an, a alocat resurse importante în pregătirea și dezvoltarea asistentului vocal. Totodată, a investit în adaptarea produselor și strategiei la o piaţă cu o creştere rapidă şi dinamică. Aici poți înțelege că au venit prea multe branduri din China și i-a afectat dezvoltarea locală, ceea ce nu-i fals. Vedem cel mai bine asta și în statisticile Revolut despre cât de mult se cumpără și din China.