Valve vrea să se îmbogățească din Artifact, iar gamerii sunt dezamăgiți
Cei de la Valve au un talent deosebit când vine vorba de monetizarea ideilor din portofoliu, dar se pare că au abuzat în cazul iminentului RPG cu cărți Artifact.
Artifact este cel mai nou joc video de la Valve, același studio care în urmă cu câteva decenii a fost responsabil de Half Life, iar acum este cunoscut pentru DotA 2, Counterstrike sau popularul Steam. În stilul Hearthstone sau Elder Scrolls Legends, jocul cross-platform va fi un RPG cu cărți, a cărei întreagă acțiune se petrece pe o masă de joc.
Pentru că este disponibil în beta de ceva timp, gamerii au putut să-și formeze o opinie obiectivă despre viitorul joc, înainte de lansarea oficială. Din păcate, nu sunt foarte încântați de ce au descoperit, mai ales când vine vorba de monetizare. Aparent, Artifact va integra o serie stufoasă de mijloace prin care te va obliga să cheltui bani reali.
Pentru că suntem în 2018 și majoritatea jocurilor video pe care le știi sau le joci includ microtranzacții. prezența lor nu ți se mai pare ciudată. În schimb, îți dai seama imediat în momentul în care un dezvoltator abuzează de ele și exact asta au făcut cei de la Valve.
Începi prin achiziționarea jocului care, spre deosebire de Hearthstone de la Blizzard și Elder Scrolls Legends de la Bethesda, nu este gratuit. Continui cu achiziționarea unor pachete de cărți pentru a-ți construi seturile cu care te vei juca. Cărțile pot fi câștigate și prin anumite moduri de joc, la fel ca în alte titluri similare. Problema este că pentru a participa la ele ai nevoie de niște bilete care se cumpără tot cu bani. Întregul sistem pare optimizat să te falimenteze.
Trecând peste dezamăgirea online a fanilor, cei de la Valve au afirmat că vor introduce un sistem în versiunea finală a jocului prin care vei putea să renunți la cărți din pachetele tale pe care nu le dorești în schimbul obținerii de bilete pentru modurile de joc adiționale. Toate celelalte moduri de monetizare detaliate mai sus vor rămâne active.