TEST The Elder Scrolls: Blades m-a făcut să iubesc jocurile pe telefon
Dacă nu era clar după toate lansările de telefoane pentru gaming, acesta începe să devină un mediu puternic pentru jocuri mobile. La E3 am avut ocazia să încerc The Elder Scrolls: Blades.
Zilele trecute, producătorul de jocuri Bethesda a anunțat că lansează un nou titlu Elder Scrolls. Am fost intrigat, deoarece era destinat și segmentului de smartphone-uri (pe lângă cele tradiționale) în condițiile în care niciun joc de mobil nu mi-a ținut interesul mai mult de 20-30 de minute. The Elder Scrolls: Blades ar putea fi primul să mă atragă în lumea gamingului de pe mobil.
Dintotdeauna mi-au plăcut jocurile video, dar nu am fost niciodată fan al jocurilor de smartphone-uri. Fie mi s-au părut prea simpliste, fie grafica nu era cum voiam eu. În cel mai rău caz, mă plictiseam după 30 de minute de joc. The Elder Scrolls: Blades prezentat la E3 2018 ar putea fi unul mai bun.
Am testat jocul pe un iPhone X și totul a mers fluid, fără probleme. Chiar și trecerea de la modul de joc landscape la cel portret s-a făcut rapid și fără blocaje. Am schimbat modul de joc chiar în timpul unei lupte și Blades s-a mișcat bine.
Acțiunea este first-person și pentru a te deplasa trebuie să apeși pe ecran unde vrei să mergi. Dacă întâlnești un inamic atunci jocul, insesizabil, intră într-un mod de combat și vei putea lovi cu arma. Ca să faci asta trebuie să apeși îndelungat pe ecran, fie în dreapta sau în centru, fie în stânga, în funcție de unde vrei să lovești. De asemenea, pe ecran mai sunt alte patru butoane pe care le poți folosi: ridicare scutului, lovirea cu scutul și două vrăji la care poți apela.
Așadar, lupta este destul de simplistă și, cel puțin cât am jucat eu, nu foarte strategică, ci mai degrabă una de tip hack & slash (pe românește, „dai până crapă”). Oricum, cert este că te prinde și eu m-am distrat în minutele în care m-am jucat. Ceea ce este interesant este că poate fi jucat și în modul portret cu o singură mână sau cu două.
Demo-ul pe care l-am încercat avea două scenarii: un drum prin pădure unde te întâlneai cu goblini, paianjeni uriași, și al doilea, o plimbare printr-un castel plimb cu scheleți reanimați. Jocul se simte ghidat, iar asta s-ar putea să nu le placă fanilor The Elder Scrolls pentru care explorarea este în sânge.
La nivel grafic, The Elder Scrolls: Blades arată bine, peisajele și personajele sunt frumos redate și au detalii excelente pentru un joc de mobil.
Merită menționat și că The Elder Scrolls: Blades poate fi jucat pe PC, console, dar și în realitatea virtuală. Progresul înregistrat pe un dispozitiv va continua și pe al doilea. Există și un mod de multiplayer în care jucătorii se vor putea duela. Partea interesantă este că un jucător de pe smartphone s-ar putea înfrunta cu unul din spatele unui monitor sau din spatele unei căști de VR. Totuși, nu pot să nu cred că jucătorii de pe PC sau console vor avea un avantaj considerabil față de cei care-l joacă de pe un telefon.
Este clar că The Elder Scrolls: Blades nu se compară cu titlurile anterioare alte Bethesda destinate pentru PC sau console. Promite să fie însă un joc excelent pentru smartphone și un joc care să mă facă să îmbrățișez gamingul pe mobil.