Tesla are soluția perfectă pentru șoferii leneși care nu semnalizează
Tesla pregătește o tehnologie specială ce vine în ajutorul șoferilor care uită sau nu vor să semnalizeze înainte de a vira sau de a schimba banda de circulație.
Semnalizarea este o regulă de bază, importantă și obligatorie, nu opțională. Dacă în timpul examenului auto execuți corect toate manevrele, dar uiți să semnalizezi, ești picat imediat și cu siguranță știi și tu asta.
Totuși, foarte mulți șoferi, din România, dar și din străinătate, fie uită, fie se cred prea “șmecheri” ca să mai dea semnal celorlalți participanți la trafic, șoferi și pietoni deopotrivă (da, și pietonilor trebuie să le semnalizezi atunci când nu există treceri semaforizate, ca să știe dacă direcțiile se intersectează, dar oricum trebuie să le acorzi prioritate în acest caz).
Pentru această categorie de conducători auto, Tesla ar putea avea soluția ideală: o funcție specială integrată în sistemul de autopilotare care face mașina să semnalizeze pentru tine, în caz că uiți sau nu ai chef să conduci legal. Este aceeași tehnologie care va fi livrată și împreună cu mașinile autonome Tesla (care cam “scârțâie” la capitolul siguranță).
Senzorii responsabili cu detectarea situațiilor în care este momentul să pornească semnalizatorul se ghidează după modul în care este mașina poziționată față de liniile marginale ale benzii de circulație. Când mașina se apropie, de exemplu, de linia de mijloc care desparte sensurile, acei senzori ar percepe că mașina urmează să vireze, iar dacă nu semnalizezi, tu, o fac ei. Dar, acei senzori ar trebui să măsoare și alți parametri, cum ar fi viteza, accelerația, frânarea și virajele volanului.
Problema este că semnalizarea e necesară nu doar atunci când schimbi direcția de mers, ci și în situația în care vrei doar să treci pe o altă bandă de circulație sau când vrei să intri în depășire (care presupune cam tot același lucru). Nu știm deocamdată dacă senzorii de semnalizare vor fi la fel de eficienți în aceste cazuri, mai ales că aici, de regulă, nu frânezi, dacă ai cale liberă în față.
Lipsa semnalelor date de șoferi nu e o problemă doar la noi. Se întâmplă peste tot în lume, iar studiile statistice ar fi arătat că șoferii care nu semnalizează provoacă mai multe accidente decât cei care folosesc telefonul în timp ce conduc. Nu se spune însă nimic și de alte categorii de șoferi și alte cazuri care presupun riscuri similare.