25 iul. 2018 | 15:00

„Conserva” șoselelor în care puteai muri e scoasă, în sfârșit, de pe piață

ACTUALITATE
„Conserva” șoselelor în care puteai muri e scoasă, în sfârșit, de pe piață

Cea mai ieftină mașină de pe piață a fost scoasă din fabricație. Nimeni nu-i va duce lipsa, nici măcar pentru simplul fapt că avea un preț infim.

Este vorba despre Tata Nano, o mașină de oraș care a tentat clienții doar datorită prețului: 1.500 de dolari. O mașină care costă puțin mai mult decât un iPhone X, adică decât cel mai scump telefon mobil, nu e un indicator al calității și o recunosc chiar și cei care au riscat să conducă așa ceva în trafic.

Potrivit unui raport Bloomberg, Tata, producătorul auto indian, a vândut în iunie 2018 doar un singur model Nano, comparativ cu aceeași perioadă din 2017, când Tata a vândut 275 de unități. Această scădere drastică de vânzări a convins, în sfârșit, reprezentanții companiei că e venit momentul să înceteze producția acelei „conserve” pe roți care punea în pericol viața consumatorilor.

Tata Nano a fost prezentată pentru prima dată publicului prin 2008, dar abia un an mai târziu a fost disponibilă pe piață. A uimit întreaga lume prin prețul incredibil de mic pentru un automobil: 1.500 de dolari. Admirația s-a sins rapid în momentul în care lumea și-a dat seama că era o mașină foarte proastă, în special din punctul de vedere al siguranței pasagerilor.

Nano a avut încă din fabrică probleme tehnice, s-a făcut de râs la testele de siguranță NCAP și chiar exista pericolul să ia și foc. Mașina era o bombă pe roți, o capcană de tablă ieftină și proastă.

tata nano

Viața pasagerilor este pusă în pericol și de forma mașinii. Chiar și Matiz îți oferă mai multă încredere decât Nano, dar îți dă impresia că o să te rostogolești cu ea precum o minge la prima pietricică luată cu roțile pe drum.

India e o țară bogată în anumite privințe, dar cu o populație extrem de numeroasă, în mare parte foarte săracă. Tata a vrut să le ofere indienilor cu venituri mici șansa la un trai decent. Iar mașina a fost utilă pe la ei, dar interesul a scăzut cu timpul, mai ales în contextul unei piețe auto atât de diverse.

Nu înseamnă că India are probleme în domeniu, doar pentru că o mașină aproape inutilă a fost scoasă din fabricație. Dimpotrivă, vânzările de mașini din India au crescut cu 38% în luna iunie 2018, iar creșterea s-a resimțit de mai mulți ani.