15 mart. 2018 | 21:20

Street Fighter în lumea reală prin realitate augmentată este visul oricărui puști

VIDEO ACTUALITATE

Când a lansat ARKit, Apple a făcut mai ușoară viața amatorilor de realitate augmentată, iar proiecte precum Street Fighter în lumea reală atestă acest lucru.

Realitatea augmentată reprezintă soluția prin care poți să aduci în lumea reală o serie stufoasă de obiecte în format digital. În funcție de tipul proiectului, ai posibilitatea să interacționezi cu acele elemente virtuale și să le manipulezi în foarte multe feluri. Pokemon Go este cea mai populară implementare de AR până la această oră, dar există demonstrații mult mai spectaculoase ale respectivei tehnologii.

Prin intermediul ARKit de la Apple, dezvoltatori mai mari sau mici reușesc să realizeze o serie impresionantă de proiecte care te lasă cu gura căscată. Din păcate, multe dintre ele nu vor ajunge prea curând la utilizatori obișnuiți și reprezintă doar dovezi video ale aplicațiilor spectaculose ce pot fi realizate în realitate augmentată.

În ultimele luni, a ajuns online un clip prin care puteai vedea cum experiența traumatizantă din filmul horror Ring a fost transpusă în lumea reală. Singurele instrumente folosite atunci au fost un iPhone X cu camera TrueDepth și ARKit-ul Apple.

Între timp, același dezvoltator cu foarte mult timp liber a creat un demo tehnologic cu Street Fighter II în lumea reală. Abhishek Singh a vorbit cu cei de la Gizmodo despre proiectul său și despre faptul că, având în vedere că este vorba de o proprietate intelectuală de la Capcom, sunt șanse minime să vedem vreodată această aplicație în AppStore.

Trecând însă peste acest detaliu de fond, rezultatul proiectului său este unul surprinzător de bine pus la punct. În plus, te poți și juca împotriva unui prieten, nu este ca și cum te-ai uita la un film cu care nu poți interacționa.

Partea grafică și detaliile de finețe ar putea fi îmbunătățite, dar Street Fighter II nu a fost nici la origine un joc care te lăsa cu gura căscată. Nu putem decât să sperăm că cei de la Capcom vor cumpăra proiectul și vor încerca să-l materializeze într-un joc propriu pentru mobile.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele