Cum vor putea fi descoperite mai ușor pozele false de pe net
Știrile false continuă să facă ravagii pe rețelele de socializare, în ciuda eforturilor Facebook, Google, Twitter și nu numai. Pentru a facilita remedierea situației, Adobe a creat o inteligență artificială.
Photoshoparea a devenit un verb în urmă cu câțiva ani, când un număr foarte mare de imagini care păreau modificate mai mult sau mai puțin radical au devenit coperți de reviste sau au ajuns să fie folosite în știri.
Dacă vorbim de meme sau colaje amuzante, conceptul de photoshoping nu este neapărat unul dăunător. Din păcate, aceleași mecanisme de editare foto au ajuns să fie folosite în știri false foarte eficiente în manipularea opiniei publice.
O imagine modificată în Photoshop cu foarte multă măiestrie poate fi folosită pentru propagandă, poate deveni virală și, fără prea mari eforturi, poate ajunge să dea tonul în știrile de la TV. Un fotograf profesionist a pierdut un premiu important în urmă cu câteva luni pentru că a utilizate aplicația de editare a Adobe pentru a modifica o poză folosită într-o competiție, când orice formă de manipulare era interzisă.
Știrile false de pe internet care se bazează pe imagini photoshopate pentru a deveni virale vor fi mai ușor identificate cu ajutorul celor de la Adobe. Compania americană a creat o inteligență artificială care detectează imaginile editate digital.
Conform declarațiilor oficiale, utilizarea inteligenței artificiale pentru determinarea valorii de adevăr a unei fotografii va spori încrederea în informațiile care sunt propagate online.
În trecut, au fost utilizate numeroase instrumente pentru identificarea imaginilor photoshopate. Acelea analizau distribuția zgomotului de imagine în cadru, discrepanțe de culoare la nivelul pixelilor și inconsistențe legate de iluminare.
Adobe speră că noul său AI va face însă o treabă mult mai bună și mai precisă pentru a analiza un volum mare de imagini. Conform declarațiilor oficiale, sunt suficient câteva secunde pentru a obține rezultatele dorite, după ce AI-ul a fost antrenat cu câteva mii de imagini false. Mai multe imagini despre noul proiect sunt disponibile pe blogul oficial Adobe.